סין ותאילנד יפתחו משגרי רקטות

במערב עוקבים אחר ההחלטה שהתקבלה לאחרונה. בישראל אף העריכו כי ייתכן והמהלך מגיע כדי לאפשר לסין לייצא מערכות צבאיות "מדינות בעייתיות"
משגר MLRS אמריקני (צילום: אתר וויקיפדיה)

בישראל ובארהב עוקבים ב"עניין" אחרי הידוק הקשרים הביטחוניים בין תאילנד לסין, לאחר שראשי שתי המדינות החליטו על שיתוף פעולה בפיתוח משגרי רקטות חדשים, במסגרת מה שהן מכנות "הידוק הקשרים הביטחוניים".

ההחלטה על פיתוח מערכת הרקטות המדויקת התקבלה במהלך ביקור של ראשי מערכת הביטחון התאילנדים בסין. בינתיים לא נמסרו פרטים על מערכת הרקטות שתפותח ,כנראה בעיקר על בסיס ידע סיני ובמימון של תאילנד, אבל נראה כי מדובר במערכת הדומה מאוד למערכת ה-MLRS האמריקנית המצויה גם בשימוש צה"ל.

הפרויקט אמור להימשך כשלוש שנים. נראה כי הפיתוח המשותף של משגרי הרקטות הוא רק דוגמה למדיניות של סין להגביר את שיתופי הפעולה הצבאיים עם מדינות אחרות.

בישראל הושמעה גם הערכה כי מטרת שיתוף הפעולה הזה הוא לאפשר לסין לייצא מערכות צבאיות ל"מדינות בעייתיות" באמצעות הקשרים שהיא בונה עם מדינות אחרות שאינן עומדות במרכז ההתעניינות העולמית.

ההתפתחות מדאיגה את ארה"ב, במיוחד לאור העובדה כי תאילנד סמכה עד כה על נשק מערבי, בעיקר מארה"ב, וגילתה עניין גם במערכות ישראליות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית