מערכות ישראליות ב-F-35

הממשל האמריקאי אישר להתקין במטוס הקרב המתקדם מערכת רדיו ומערכת להעברת נתונים מתוצרת ישראלית, כך מגלה דוח של הקונגרס האמריקאי
מטוס ה- F-35

הממשל האמריקני הסכים לאפשר לחיל האוויר להתקין במטוס הקרב החמקן מדגם F-35 מערכת רדיו ומערכת העברת נתונים מתוצרת ישראל. ההתחייבות הזו שנחשפת בדוח אגף המחקר של הקונגרס האמריקני שהגיע לידי ישראל דיפנס מהווה ויתור אמריקני משמעותי ראשון בכל הקשור להתקנת מערכות ישראליות על מטוס הקרב המתקדם.

שימוש במערכת רדיו ומערכת העברת נתונים DATA LINK מתקדמים, יתנו למטוס חסינות גדולה יותר משיבושים מכוונים למערכות התקשורת שלו.

הדוח מגלה עוד כי אם ישראל תרכוש יותר מ-20 מטוסי F-35 הממשל האמריקאי ישקול גם לאפשר לה להוסיף למערכת הלוחמה האלקטרונית של המטוס "קופסאות שחורות" שיתנו למערכת הזו יכולות ייחודיות שפותחו בישראל.

עד כה סירבה ארצות הברית לתת לחיל האוויר גישה, אפילו חלקית, למערכת הלוחמה האלקטרונית של מטוס הקרב המתקדם. סוגיה מרכזית שטרם נמצא לה פתרון ולא מוזכרת בדוח היא הדרישה האמריקאית שישראל תשלח את המטוס לטיפולי תחזוקה כבדים במרכז תחזוקה באירופה.

על פי התכנית של מנהלת המטוס בארצות הברית כל המדינות שירכשו את המטוס באזורנו ובאירופה יעבירו את המטוסים לביצוע תחזוקה כבדה (דרג ד' ) במרכז אירופאי. חיל האוויר הבהיר לאמריקנים כי דרישה זו לא באה בחשבון וכי הוא יעמוד על כך שכל דרגי התחזוקה יהיו בישראל.

מקור המקורב לנושא אמר כי האמריקנים מבינים את הצרכים המיוחדים של ישראל בנושא אבל טרם התקבלה החלטה רשמית. "נשמח אם מרכז התחזוקה האזורי יוקם כאן. אבל לא נשלח מטוסים אל מחוץ לישראל" אמר אותו מקור מקורב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית