אלוף ניצן אלון

ביום ראשון בצהריים ייכנס לתפקידו אלוף פיקוד המרכז החדש: ניצן אלון
ניצן אלון מקבל דרגה. צילום: דו"צ

אלוף חדש במטה הכללי: ניצן אלון, שנחשב כ"אויב המתנחלים" כאשר שימש בעברו כמפקד אוגדת יהודה ושומרון.

אלון ייכנס ביום ראשון לתפקיד אלוף פיקוד המרכז. כבר ביום חמישי הוא הועלה לדרגת אלוף בטקס חגיגי בלשכת ראש המטה הכללי במחנה "רבין" (הקריה) בתל אביב.

הטקס נערך במעמד שר הביטחון, אהוד ברק, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, בנוכחות חברי פורום המטה הכללי ומשפחות המפקדים.

אלוף ניצן אלון החליף בתפקידו את אלוף אבי מזרחי, שכיהן כמפקד פיקוד המרכז בשלוש השנים האחרונות וצפוי לצאת ללימודים בארה"ב.מזרחי מתמודד על תפקיד סגן הרמטכ"ל הבא מול האלוף גדי אייזנקוט, לשעבר אלוף פיקוד הצפון.

שר הביטחון אמר לאלוף מזרחי בטקס ביום חמישי: "אבי, הבאת איתך ניסיון עצום והשארת חותם על הפיקוד, על היחידות הצבאיות ומוכנותן למלחמה וגם על הרקמה המסובכת של האזור".

לאלוף החדש הוא אמר "ניצן, אתה נכנס היום למציאות מסובכת ביותר, שחווית בשנתיים האחרונות והיום אתה מקבל את האחריות הכוללת עליה. אני רוצה לאחל לך הרבה הצלחה".

אלוף הפיקוד היוצא, אלוף אבי מזרחי, אמר: "זהו התפקיד המאתגר, המורכב והקשה ביותר שביצעתי במהלך השירות. אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי, לקחת חלק בעיצוב עתידה של מדינת ישראל".

מפקד פיקוד המרכז הנכנס, אלוף ניצן אלון, הודה לשר הביטחון ולרמטכ"ל על האמון בבחירה בו לתפקיד ואמר כי "אני מודה על האמון בבחירתי לתפקיד ואעשה כל מאמץ לעמוד בו".

אלוף ניצן אלון היה בעברו מפקד סיירת מטכ"ל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית