בואנוס איירס יכולה להיות בטוחה

על אף הדיווחים על עיכובים ואפילו ביטול, בחברת ח.מר אומרים כי פרויקט ה"עיר בטוחה" בארגנטינה נמצא בעיצומו ואף צפוי להתרחב בשנה הקרובה

חברת ח.מר צפויה לסיים כבר בשנה הקרובה את התקנת המצלמות ומערכות התצפית והמידע שהיא פורסת בעיר בואנוס איירס במסגרת פרויקט ענק של "עיר בטוחה", כך אומרים בחברה.

זאת בניגוד לידיעות שונות שהתקבלו במהלך החודשים האחרונים ובהן נטען על עיקובים רבים בפרויקט של החברה בארגנטינה, ואפילו על כך שיתכן והפרויקט לא יצא בסוף לפועל. במהלך החודשים האחרונים התפרסמו בעיתונים בארגנטינה מספר ידיעות בהן נכתב בין היתר על כך שישנן בעיות בפרויקט שנעמד בסכום של 42 מיליון דולר ושהוא מתעכב.

כעת, אומר מריאן כהן, מנכ"ל ח.מר, כי "הפרויקט נחשב כפרויקט מוצלח ויש מגעים ראשונים על הרחבת המערכת. "זה היה מכרז מאוד יוקרתי ומאתגר והתחרות עליו הייתה קשה. מכרזים מן הסוג הזה הם מכרזים סגורים ולא פומביים כי אתה לא מפרסם את הצרכים הביטחוניים שלך.

"מכיוון שזו הייתה תקופת בחירות בארגנטינה, גורמים פנימיים במדינה טענו כי פרסום המכרז סמוך למערכת בחירות לא היה תקין. עם זאת, הפרויקט בעיצומו לשביעות רצוננו ולשביעות רצון הלקוחות", אומר כהן.

לדבריו השלבים הראשונים של המערכת כבר עובדים. יש לציין כי מדובר בפרויקט G2G (ממשלה לממשלה) והוא נעשה בתיווך משרד הביטחון הישראלי ומשרד הביטחון הארגנטינאי. כזכור, במסגרת הפרויקט ח.מר אחראית לספק, להתקין ולתחזק מערכות תקשורת, מערכות וידיאו ומערכות בקרת תנועה ברחבי העיר, וכן להקים מרכז שליטה ובקרה עירוני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית