שדרוג למערכת גיוס מילואים בחירום

המערכת של חברת גאמא מיועדת גם לשימושים אזרחיים

צה"ל החל בתהליך שידרוג של המערכות המיועדות לגיוס כוחות מילואים בזמן חירום. מדובר במערכות שפותחו על ידי חברת GAMA OPERATIONS (שנקראה עד לאחרונה GAMA TOP). מוצר הדגל של החברה, שפותח לצורך גיוס חיילי מילואים בשעת חירום, מאפשר הגעה למספר רב של מגוייסים בעת ובעונה אחת בצורה ממוחשבת, דבר שמקצר את זמני הגיוס של היחידות השונות.

המערכת "מחפשת" את החיילים בטלפונים הניידים שלהם ובבתיהם, מזהה אותם על ידי הקשה של מספר אישי ומודיעה להם איפה עליהם להתייצב. המערכת בנויה כך שלכל עוצבה יש מרכז גיוס משלה, ומרכזי הגיוס מחוברים אלה לאלה ברשתות המחשב.

חברת גאמא מספקת מערכות גיוס כוח אדם בעת חירום גם לגופים אזרחיים, כולל גופי תחבורה מרכזיים ובתי חולים בישראל. באחרונה החברה החלה במגעים להטמעת המערכות שלה בקרב כוחות ביטחון בחו"ל.

"בימים אלה אנחנו משדרגים את המערכת שפיתחנו והופכים אותה למה שנקרא 'קמפיין מנג'ר', כך שבאמצעותה ניתן יהיה לשלוח גם הודעות SMS, פקסים ואי-מיילים", אומר מנכ"ל החברה, אייל אלון.

"המערכת אמורה להיות מבוססת גם על טכנולוגיה להעברת דיבור על גבי רשת האינטרנט, VOIP, כך שלא יהיה צורך בשימוש בכרטיסי קול, והיא מסוגלת להתחבר לכל מרכז שליטה ולהוציא אלפי שיחות בו זמנית. "אנחנו עובדים כעת גם על פיתוח יכולות של זיהוי קול, שתהפוך את המערכת ליותר אטרקטיבית ותיתן לה ערך מוסף גבוה מאוד. המערכת תזהה את הקול של המגויס וגם 'תבין' מה הוא אומר, דבר שיוכל לקצר מאוד את תהליך הגיוס. בתחום זה אנחנו צפויים להתחיל בקרוב פיילוט עם לקוח מתחום שירותי החירום בישראל, וזוכים להתעניינות רבה בחו"ל".

צה"ל אינו מוסר אלו מהאפליקציות החדשות שבפיתוח, מיועדות להיכלל במערכת הגיוס המשודרגת שלו לחירום

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית