רוצים להתפרנס בכבוד

קצין מילואים ראשי בדיון בכנסת: "היום המחויבות הראשונה של איש המילואים היא לפרנסתו"

בדיון שנערך היום בוועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים של ועדת הכספים בכנסת, אמר קצין מילואים ראשי תא"ל שוקי בן ענת כי "היום המחויבות הראשונה של איש המילואים היא לפרנסתו - הקיבוץ נגמר".

תא"ל בן ענת ביקש להציג בפני הועדה את מנגנוני התמיכה והסיוע למשרתי המילואים בצבאות זרים, ואמר כי מצב הגיוסים כיום בעייתי משום שפחות מ-50 אחוז שנקראים לשרת משרתים. הוא הדגיש כי לאור המצב במצרים ישראל תצטרך להגדיל כוחות ולחזק את מערך המילואים. "אנשי המילואים בעלי העסקים הקטנים הם מגזר שלוקח על עצמו נטל כלכלי ומשפחתי כבד, מערך המילואים הולך וקטן וזוהי העתודה היחידה של הצבא, אם לא נטפל בזה אז בפחות מדור לא יהיו אנשים מספקים לשמור על ביטחונה של המדינה" אמר בן ענת.

בדיון הוצגו גם מסקנות של ועדת הידברות לשיפור מצב אנשי המילואים שהחלה לפעול לפני כשנה, במסגרת אותן מסקנות קבעו נציגי הועדה כי אם לא ישתנו סדרי העדיפויות, רבים מהעסקים עלולים לקרוס. צביקה הלפרין מג"ד במילואים שעושה בממוצע מאה ימי מילואים בשנה כבר 24 שנים, אמר בדיון כי "אנחנו חייבים להיות מתוגמלים בתור חיילי מילואים. אני מרגיש פראייר של המדינה, אני לא מקבל החזרים על פלאפון ורכב ובגלל דברים כאלה אנחנו בקושי מגיעים למצב של 50 אחוז גיוס. צריך לתת לאנשים האלה כסף".

יושבת ראש הועדה חברת הכנסת יוליה שמטוב מישראל ביתנו, אמרה במהלך הדיון כי על המדינה לעזור לחיילי המילואים בכל דרך, היא אף תמכה בבקשה לא לזמן איש מילואים בשנה הראשונה להקמת העסק. בנוסף, ביקשה שמטוב לבחון את האפשרות לשלם מקדמות של 70 אחוזים לחייל המילואים העצמאי כבר מרגע גיוסם ולא שבועיים לאחר שהם מסיימים חודש מילואים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית