"לא סיכמתי עם ברק על תקיפה באיראן"

בעדותו מול אנשי מבקר המדינה, במסגרת חקירת פרשת הרפז, אמר האלוף יואב גלנט כי לא היה סיכום בינו ובין שר הביטחון בסוגיית תקיפה באיראן. בסביבתו של אשכנזי טענו כי עמדתו של גלנט בנושא, היוותה את הבסיס להחלפתו של אשכנזי, הידוע כמתנגד לפעולה צבאית
האלוף יואב גלנט (ארכיון: דו"צ)

האלוף יואב גלנט אומר כי בכל תהליך מינוי הרמטכ"ל לא נשאל מעולם על עמדתו באשר לאפשרות של תקיפה ישראלית עתידית באיראן, כך מפרסם העיתון "הארץ". גלנט אמר את הדברים גם לאנשי משרד מבקר המדינה, במסגרת חקירתם של פרשת מסמך הרפז.

באחרונה העיד גלנט פעם נוספת אצל אנשיו של המבקר מיכה לינדנשטראוס, ואמר כי כל הטענות כאילו הוא וברק סיכמו ביניהם עמדה משותפת בזכות תקיפה עתידית, וזה היה הבסיס להתעקשותו של שר הביטחון למנותו לתפקיד הרמטכ"ל, הן "קשקוש מקושקש". גם ברק אמר למבקר כי הסוגיה כלל לא עלתה לדיון בין השניים.

לדברי גלנט, שאלת איראן כלל לא הועלתה בפניו בזמן הליכי המינוי וממילא לא נדונה עמדתו בעניין זה. גלנט, שכיהן באותה עת כאלוף פיקוד הדרום, גם לא שותף בהתייעצויות אחרות בצמרת מערכת הביטחון בסוגיה האיראנית.

על פי הדיווח ב"הארץ", לעדותו של גלנט בנקודה זו ישנה חשיבות גם בהקשר של פרשת הרפז והעימות החריף בין ברק ואשכנזי. מקורבו של אשכנזי, סא"ל (מיל') בועז הרפז, הודה בחקירתו במשטרה בזיוף המסמך. בסביבתו של הרטמכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, טענו כי ברק פעל לזירוז החלפתו בגלנט, על רקע יחסיהם האישיים והשתמש בוויכוח ביניהם על סוגיית תקיפה באיראן כתירוץ להחליפו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית