הממשל האמריקני - הפרדוקס המוזר בעולם

הממשל בארה"ב-הפרדוקס המוזר בעולם

זה הפרדוקס הכי מוזר בעולם. הממשל האמריקני , שיש לרשותו את כלי המודיעין הטובים בעולם לא מצליח להבין מה קורה במזרח התיכון. הממשל הזה לא מבין כי סוריה תיפול בידי איראן וזה בחסות רוסיה.

הממשל לא מבין שמצרים תהפוך למדינה של איסלאם קיצוני. הממשל לא מבין שגם לבנון בסכנה של הפיכה למדינה בשליטה מלאה של איראן. כל זה לא גורם לוושינגטון לשנות את הגישה החצי פייסנית מול טהרן. גם ללא שיתוף פעולה של אירופה, יכולה ארה"ב להיות הרבה יותר קשוחה מול טהרן.

הסנקציות שהוטלו על איראן עד כה, בניגוד להצהרות של ראשי הממשל האמריקני, לא מדגדגות אפילו את קצה זקנו של אחמדינג'אד. ארה"ב יכולה לחסום את נתיבי השיט לאיראן. לבדוק אניות שעושות דרכם לנמליה. ארה"ב יכולה להיות הרבה יותר משפיעה אבל היא בוחרת שלא.

האם זה בגלל שהיא לא קוראת את המפה או פשוט בגלל שאין לה את המנהיגות הדרושה?

בכל מקרה המצב חמור וארה"ב "תאכל" אותה בגדול כמו שקרה בהרבה מקרים בעבר. בוושינגטון לא מבינים כי איראן עומדת מאחרי מזימה של הפיכת כמעט כל המדינות המוסלמיות במזרח התיכון למדינות דתיות קיצוניות שהג'יהאד הוא הסיסמה המובילה שלהן.

זה מותיר את ישראל לבד במערכה, שכן אנחנו מצויים באזור וסביבנו נוצרת מציאות איסלאמית קיצונית, חסרת הגיון שתהיה בקרוב חמושה גם בנשק גרעיני.

נחמד לשמוע הטפות מוסר מראשי הממשל בוושינגטון. הם לא חיים בתל אביב בתים עם ממד כשבארון יש מסכת אב"כ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית