גבול מצרים: גן עדן למבריחים

גבול מצרים: גן עדן למבריחים

שוב באותו ענין אבל אין ברירה. התקרית שהייתה אתמול בגבול בין מבריחים שניסו לחדור מסיני ובין כוחות הביטחון המצריים, הסתיימה במותם של שני שוטרים מצריים. חיילי צה"ל נתקלו בחוליה נוספת והתפתחו חילופי אש.

למה זה באותו ענין? כי כל עוד אין גדר גבול בין ישראל למצרים - האזור הוא גן עדן למבריחים. אלו מבריחים בדרך כלל סמים אבל מי יודע מה עוד. אז יש מבריחים ויש תקריות באזור נפיץ גם כך.

כל זה והמשך החדירה של אלפי מסתננים מאפריקה, היו נמנעים לו משרד הביטחון היה יוצא מהתרדמת בה שקע והיה מסיים כבר את בניית גדר הגבול. העבודה מתקדמת בקצב איטי כאילו מדובר בבניית גדר סביב מגרש כדורגל באזור תל אביב. בטלנות, הזנחה, חוסר הבנה, זלזול. תבחרו את ההגדרה. כל אחת תתאים כמו רבות אחרות שלא אשתמש בהן כי הן גובלות בשפה לא נאה.

מדינת ישראל נכשלה בהקמת גדר גבול בינה ובין מצרים באזור שהפך לאחד הרגישים ביותר מבחינה ביטחונית. מה עוד צריך לקרות כדי שאנשי משרד הביטחון יבינו שרק שינוי דיסקט יביא את המשימה הזו לסיומה? הם לא שמעו על פרויקט לאומי? הם לא שמעו על מצב חרום?

כאשר החלו הרקטות ליפול על הצפון במלחמת לבנון השנייה, היה זה ארקדי גאיידמק שהקים מחנה אוהלים לאלה שרצו להתפנות. הרבה אחריו עשה את זה משרד הביטחון. תנו לחברות פרטיות , אולי סיניות,לנהל את הענין. תהיה שם גדר לתפארת צבועה כחול לבן וגם פרחים לאורכה.

כאן לא יודעים לבצע פרויקטים כאלה. בעצם יודעים. רק את הדיסקט צריך להחליף ומהר. תקליטי 78 שבירים יש רק במוזיאון המוזיקה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית