התרעה דו-כיוונית

מערכת חדשה להעברת מסרים של חברת eVigilo תאפשר לרשויות מקומיות לשגר התרעה לתושבים במהלך רעידת אדמה או מלחמה ומנגד גם לתושבים לשלוח אות מצוקה לכוחות המחלצים. המערכת צפויה להיכנס בחודש הקרוב לפיילוט במספר רשויות בארץ

רעידת אדמה בישראל היא רק עניין של זמן קובעים המומחים, רק השבוע היינו עדים לרעידת אדמה חזקה מאוד בעוצמתה בטורקיה. אחד מהפיתוחים שיוכלו לסייע לכוחות המחלצים במקרה של רעידת אדמה דומה בישראל, אסונות טבע אחרים או מלחמה על העורף, היא מערכת City Alert של חברת eVigilo, שאחראית לפרויקט "מסר לאומי" של פיקוד העורף לשיגור התרעות SMS באופן ממוקד לגבי אזורים של נפילת טילים.

ייחודה של מערכת ה- City Alert שנחשפה לראשונה לפני שבועיים בתערוכת מיליפול בפריז הוא בכך שהיא דו-כיוונית. בנוסף לשליחת הודעות SMS מידיות לתושבים בהתבסס על מיקומם, המערכת מאפשרת גם לתושב עצמו לשלוח אות חירום באמצעות לחצן מצוקה שמוטמע באפליקציה וכך לסייע לכוחות המחלצים לאכן את מיקומו.

בניגוד למערכת "מסר לאומי" שם ההודעה נשלחת אוטומטית לכל האזרחים בתא השטח שבו עלול ליפול טיל, במערכת ה- City Alert התושב צריך להתקין את האפליקציה בטלפון הסלולארי שלו על מנת להיכלל במערכת.

מלבד להתרעות ואזהרות המערכת יכולה לשמש את הרשות המקומית גם לטובת העברת הודעות ומסרים בתחומים שונים. לדברי פליקס וייניק סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק בחברת eVigilo, בחודש הקרוב יחלו פיילוטים במספר עיריות ברחבי הארץ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית