גלעד שליט הגיע הביתה

ראש הממשלה: "גם אם המחיר שדרש החמאס צומצם זה עדיין מחיר כבד ואנו נמשיך להילחם בטרור. כל מחבל משוחרר שיחזור לעסוק בטרור דמו בראשו"
גלעד שליט משוחח עם הוריו בטלפון (צילום: דובר צה"ל)

גלעד שליט ומשפחתו הגיעו אתמול לביתם שבמצפה הילה. שליט, ששוחרר משבי חמאס, לאחר יותר מחמש שנים, שב לביתו במסוק חיל האוויר, לאחר שעבר בדיקות רפואיות מקיפות בבסיס תל נוף. שליט, שסובל מתשישות וממחסור בוויטמינים, מלווה לאורך כל הדרך ברופא.

דובר צה"ל תא"ל פולי מרדכי סיפר כי נציגי צה"ל לא נכחו במעבר רפיח כאשר גלעד שליט הועבר לשם, וכי שליט התקבל על ידי נציג מצרי והועבר על ידי רכב משוריין למעבר כרם שלום, שם התקבל על ידי גורמי צה"ל. דובר צה"ל הוסיף וסיפר כי "שליט כבר מתאר ומספר קצת ממה שעבר עליו בשבי, ומדבריו עולה כי הוא היה חשוף לתקשורת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שדיבר בבסיס תל נוף אמר כי: "גם בזמן היותי חייל תמיד ידעתי שמדינת ישראל תעשה ככל יכולתה להחזיר את בניה הביתה וכך פעלתי. ערבות הדדית היא אחת מאבני היסוד של קיומנו כאן אולם לנגד עיני עמד צורך נוסף, הצורך לצמצם ככל האפשר את הסכנה לביטחון אזרחי ישראל. אני מבין את כאב המשפחות השכולות אבל בנסיבות הנוכחיות באזור יתכן מאוד שגלעד היה נעלם. לצערי דבר כזה כבר קרה בעבר.

 

"חשבתי על גלעד ועל חמש השנים שהוא נמק בצינוק של החמאס ולא רציתי שגורלו יהיה זהה לגורלו של רון ארד שנפל בשבי לפני 25 שנה ועד היום לא שב. ידעתי שאני נושא באחריות כבדה והבנתי את מלוא המשמעות של קבלת ההחלטה להשיב את גלעד תמורת שחרור המחבלים. גם אם המחיר שדרש החמאס צומצם הוא עדיין מחיר מאוד כבד ואנו נמשיך להילחם בטרור. כל מחבל משוחרר שיחזור לעסוק בטרור דמו בראשו". 

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ שדיבר אף הוא, אמר כי "היום נסגר מעגל ומשימת הכוח שבו לחם גלעד באה לסיומה אחרי חמש שנים". הרמטכ"ל הוסיף ואמר כי לא תמו אתגרי הביטחון וצה"ל ימשיך לעמוד כחומה בצורה ולהגן על אזרחי מדינת ישראל.  

  

לפני שעבר לישראל רואיין שליט לטלוויזיה המצרית שם נראה כשהוא חיוור, חלש ובקושי מצליח לענות על שאלות המראיינים. בין היתר הוא סיפר כי "חשבתי שאוכל למצוא את עצמי במצב זה עוד הרבה שנים. קיבלתי את הידיעה על שחרורי לפני שבוע אבל הרגשתי את זה בחודש האחרון".

 

שליט אמר עוד כי "חששתי גם שהמגעים עלולים להשתבש. התגעגעתי למשפחה, לצאת לפגוש אנשים". הוא הוסיף ואמר כי "ניתן לעשות עסקה בזמן יותר קצר". כאשר נשאל על ידי הכתבת האם הוא יפעל לשחרור האסירים הפלשתיניים שנותרו בכלא הישראלי, ענה לה שליט "אני מאוד אשמח שהם ישתחררו אבל שלא יחזרו לעשות פעולות טרור".

 

במקביל לחזרתו של שליט דובר צה"ל עידכן כי העברת האסירים הפלשתיניים הושלמה ואלה הועברו דרך נתיב הסמוך למחנה "עופר" ומעבר "כרם שלום" לאזור יהודה ושומרון, שטח ישראל ומצרים.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית