הודו תשיק בקרוב ייצור מקומי של קלצ'ניקוב AK-203

המפעל בהודו אמור לייצר ברישיון כ-700,000 רובי סער
 

https://roe.ru/eng/catalog/land-forces/strelkovoe-oruzhie/assault-rifles-/ak203

האתר הכלכלי ההודי Economic Times דווח באמצע חודש ינואר כי הודו עומדת בפני סיכום על תוכנית הודית-רוסית לייצור מקומי של רובי קלצ'ניקוב AK-203 בקליבר 7.62 מ"מ במפעלי חברת Indo-Russian Rifle Private Limited בקורווה (מדינת אוטר פרדש). המפעל בקורווה אמור לייצר ברישיון כ-700,000 רובי סער AK-203.

רמטכ"ל צבא הודו, גנרל מ. מ. נרוואנה, אמר ל-Economic Times כי המשא ומתן על ייצור מקומי של ה-AK-203 כמעט הושלם. לטענתו, המשא ומתן נמצא "בשלב מתקדם", התנאים הסופיים מסוכמים כעת וכולו תקווה כי החוזה ייחתם בקרוב. המיזם המשותף הזה יהיה מפעל רווחי עבור הודו, מכיוון שרוסיה מתכננת להעביר כמעט את כל הייצור של AK-203 להודו. הצפי הוא גם לפוטנציאל יצוא ראוי לרובים אלו. 

האתר Armyrecognition.com מספר כי ה-AK-203 הוא גרסה מודרנית של רובה הקרב הנודע קלצ'ניקוב AK-103 בקליבר 7.62 מ"מ  והוא מיוצר על ידי קונצרן קלצ'ניקוב. הרובה יורה תחמושת של 7.62x39 מ"מ ומשקלו 3.8 ק"ג ללא תחמושת. רובה הסער מדויק למרחק של 800 מ והוא מוזן על ידי מחסניות פולימריות בעלות 30 כדורים. בהשוואה לקודמיו, AK-203 כולל מסילת Picatinny עליונה להתקנת כוונות אופטיות / נקודה-אדומה / אלקטרו-אופטיות ואחיזת יד עם מסילת Picatinny תחתונה לידיות טקטיות, צייני לייזר ופנסים.

Armyrecognition.com מזכיר כי הצבא ההודי משתמש ברובה הסער 5.56 מ"מ INSAS (הנק"ל ההודי)) כנשק החי"ר העיקרי שלהם. עם זאת, חיילי צבא הודו (במיוחד אלה הפרוסים באזורים הרריים ושטחים קשים) זקוקים לכלי ירייה חזקים, אמינים, קלים לטיפול וקלים לתחזוקה עם חימוש חזק יותר (למשל7.62×39 M43  או 7.62×51.308 Winchester). AK-203 וגרסותיו השונות מתאימים היטב לנישה זו.

בשנים האחרונות יצר קונצרן קלצ'ניקוב משפחה שלמה של כלי נשק אוטומטיים למטרות צבאיות, שנועדה לספק נשק קל לכל החיילות השונים בצבאות. משפחה זו כוללת את תת-המקלע Vityaz-MO (SMG) 9 מ"מ  פאראבלום המתאים לחיילי קומנדו, מפעילי מערכות נשק כבדות ומש"קים. בעקבות ה-SMG מגיע רובה הסער AK-203, המוצע כנשק חי"ר רגיל.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית