חוזה ענק ללוקהיד מרטין בתחום החלל

החברה קיבלה מחיל החלל האמריקאי חוזה בשווי 4.9 מיליארד דולרים עבור הקמת שלושה לווייני התרעה מפני טילים
 

bigstock

חיל החלל האמריקאי מעניק ללוקהיד מרטין חוזה ענק בשווי 4.9 מיליארד דולר עבור הקמת שלושה לווייני התרעה מפני טילים. האתר c4isrnet.com מספר כי החברה כבר קיבלה 2.9 מיליארד דולר בשנת 2018 כדי להתחיל בעבודה על הלוויינים, שיהיו חלק ממערכת האינפרא-אדום העילית של הדור-הבא (Next Gen OPIR). חוזה זה שנועד לשלב הפיתוח הושלם באוקטובר 2020. עם סיום שלב זה, התוכנית הייתה מוכנה להתקדם בייצור הלוויינים.

מערכת ה-OPIR של הדור-הבא נבנתה בכדי להחליף את מערכת האינפרא אדום  הממוקמת בחלל, ומשמשת כמערכת התרעת הטילים המובילה במדינה. המערך החדש יורכב מחמישה לוויינים: שלושה במסלול גיאו-סינכרוני ושניים המכסים את אזורי הקוטב. מרכז מערכות החלל והטילים (SMC) בחר בלוקהיד מרטין לתרום את שלושת הלווינים הראשונים, ואילו חברת נורת'רופ גרומן תספק את שני הנוספים.

חיל החלל העניק בחודש מאי האחרון חוזה לנורת'רופ גרומן בשווי 2.4 מיליארד דולר עבור תכנון ופיתוח השלב הראשון, רכישת חומרת טיסה קריטית ואמצעי הפחתת סיכונים.  שני חיישני האינפרא-אדום שפותחו עבור תוכנית OPIR של הדור-הבא, עברו את בחינת התכנון המקדימה שלהם במאי. חיישנים אלה מפותחים על ידי חברות ריית'און ונורת'רופ גרומן בשיתוף חברת בול אירוספייס.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית