מערכת הסימולציה של אלביט זכתה בפרס החדשנות של צה"ל

מערכת ה-B2MTC תומכת בשטח ספציפי גיאוגרפי בקנה מידה גדול, במזג אוויר דינמי ובאלפי גופים וירטואליים, ומציעה חוויית אימון ייחודית ליותר ממאה מתאמנים בו זמנית

מרכז האימונים של אלביט. צילום: מתוך אתר החברה

צה"ל הכריז על מרכז האימונים למשימות חטיבתיות וקבוצות קרב של אלביט (B2MTC) כזוכה בפרס החדשנות לשנת 2020. בין הסיבות לזכייה בפרס נמנו שיקולים כמו מקוריות, כדאיות, מדרגיות ותרומה יוצאת דופן לאפקטיביות הכוללת של צה"ל.

מאז כניסתו לשירות בצה"ל, הפנתה מפקדת כוחות היבשה את כל הכשרות השטח שלה ל-B2MTC, שצבר עד היום מאות רבות של שעות אימון מבצעיות עם אלפי חניכים בשירות סדיר וגם במילואים. ה-B2MTC מכניס מפקדים, צוותי מטה ושתי רמות פיקוד כפופות לתוך מצבי לחימה אמינים בשטח אזור הקרב בפועל. המערכת מצמצמת את העלויות והלוגיסטיקה שהוצאו על אימונים בשטח, תוך שהיא מאפשרת חוויית אימון היפר-ריאליסטית באמצעות אותן מערכות ניהול קרב מבצעיות הנמצאות בשימוש צה"ל. המערכת מציגה למפקדים וצוותיהם תמונה מבצעית ריאלית, מאפשר להם להפעיל מגוון נכסים, מאלץ אותם להגיב לשינויים בזמן-אמת ומחייב אותם להתמודד עם תקשורת טקטית המושפעת באופן מציאותי מגורמים שונים.

המערכת תומכת בשטח ספציפי גיאוגרפי בקנה מידה גדול, במזג אוויר דינמי ובאלפי גופים וירטואליים, ומציעה חוויית אימון ייחודית ליותר ממאה מתאמנים בו זמנית. המערכת מחקה את הזרימה האמיתית של מידע בין רמות פיקוד וממגוון גופי מודיעין, רכישת יעדים וייצור אש, וכך מאפשרת אימון בתרחישי לחימה משותפים. המערכת מדמה תקשורת טקטית עם ביצועים המושפעים באופן מציאותי על ידי מתקפת סייבר, רוחב פס, שטח, מזג אוויר ואפקטים אחרים. מנהל התרגיל יכול להכניס שינויים דינמיים תוך כדי הסימולציה, המאפשרים למפקדים לבדוק את יכולתם להגיב ולהסתגל לאתגרי הקרב. מוד הסקירה והתחקיר שלאחר הביצוע מאפשר הפעלה מסונכרנת של כל התרגיל, ומספק לחניכים תובנה משמעותית לגבי ההשלכות של החלטות ופעולות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית