ארה"ב מקימה צי חדש מול סין

הצי הראשון יפעל בגבול שבין האוקיינוס ההודי והאוקיינוס השקט ויקל על העומס של הצי השביעי

Official White House Photo by Tia Dufour

מזכיר הצי האמריקאי, קנת ברייטווייט, קרא להקים מחדש את הצי הראשון באוקיינוס ההודי, כחמישים שנה לאחר שנסגר, כחלק מהמאמצים להתמודד מול ההתעצמות הימית של סין באוקיינוס השקט. 

הצי הראשון היה אחראי על פעילויות הצי האמריקאי במערב האוקיינוס השקט החל מ-1947 ועד שנסגר ב-1973, כאשר הסמכויות שלו הועברו לצי השלישי שהוקם מחדש. בשנים האחרונות, התמקד הצי השלישי במזרח האוקיינוס השקט, בעוד הצי השביעי, שבסיסו ביפן, קיבל אחריות על מערב האוקיינוס השקט והאוקיינוס ההודי. 

במהלך נאום שנשא השבוע ברייטווייט, הוא קרא להקים מחדש את הצי הראשון כדי שיפעל בגבול שבין האוקיינוס ההודי והאוקיינוס השקט ויקל על העומס של הצי השביעי, ובכך יתאפשר לחיל הים האמריקאי להתמודד באופן יעיל יותר עם האתגרים של ההתעצמות הסינית באזור. 

"אנחנו רוצים להקים צי ממוספר חדש ואנחנו רוצים לשים אותו בצומת הדרכים שבין האוקיינוס ההודי והאוקיינוס השקט", אמר מזכיר הצי. "אנחנו לא יכולים להסתמך רק על הצי השביעי ביפן. אנחנו צריכים להסתכל גם על בעלות ברית ושותפות אחרות כמו סינגפור והודו ולהציב צי ממוספר שאם זה יהיה רלוונטי, שלא נדע, נוכל להגיע לכל מקום. חשוב מכל, הוא יכול לספק הרתעה חזקה". 

ברייטווייט הבהיר כי הוא עדיין לא שוחח בנושא עם מזכיר ההגנה בפועל, כריסטופר מילר, שנכנס לתפקיד בשבוע שעבר, אולם הוא קיים דיונים על הקמת הצי עם בכירים נוספים. כמו כן, עוד לא ברור היכן תהיה המפקדה של הצי הראשון, כאשר האפשרות המובילה היא בסיס צ'נגאי בסינגפור שבו שוהות מספר ספינות שטח ששייכות לצי השביעי.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית