יועץ לנשיא אזרבייג'אן: הצבא מפעיל כטמ"מים מתאבדים תוצרת ישראל

חיכמת הג'ייב, יועץ מדיני לנשיא אזרבייג'אן: 60 אחוזים מהנשק שבידי הצבא האזרי מקורם בישראל

אילוסטרציה. צילום מסך - יו טיוב משרד הביטחון האזרי. https://youtu.be/QqNticyiDss 

צבא אזרבייג'אן מפעיל כטמ"מים מתאבדים (קמיקזה) בקרבות נגד הארמנים בסכסוך הנוכחי – אומר חיכמת הג'ייב, יועץ מדיני לנשיא אזרבייג'אן ששוחח בזום עם כתב האתר AXIOS. האתר כותב כי לישראל ולאזרבייג'אן קשרים אסטרטגיים בתחומי הביטחון והאנרגיה. 60 אחוזים מהנשק שבידי הצבא האזרי מקורם בישראל.  

בראיון, אמר יועץ הנשיא כי אינו יודע בדיוק מה מטרת טיסות התובלה בימים האחרונים בין בסיס עובדה לבין ארצו, "יתכן שהם מובילים פירות ויקרות, אבל אולי פריטים צבאיים". הוא הוסיף ששיתוף הפעולה בין שתי המדינות איננו בבחינת סוד, והודה כי "הכטמ"מים מסוג HAROP תוצרת ישראל הוכיחו עצמם כיעילים בקרבות בימים האחרונים".

בנוסף, סוכנות רויטרס מוסרת כי קנדה בודקת טענות שכוחות צבא אזריים משתמשים בטכנולוגיה קנדית במלחמה נגד ארמניה. ארגון קנדי העוסק בפיקוח על מכירות נשק מסר כי מסרטי וידאו ניתן ללמוד כי רחפנים טורקיים מסוג BAYKAR שסיפקה אנקרה לאזרים, מצויידים במערכות ירי ודימוי תוצרת החברה הקנדית L3 HARRIS WESCAM. 

העיתון הקנדי GLOBE AND MAIL דיווח כי בתחילת השנה אישרו שלטונות קנדה לייצא את המערכות הללו ליצרנית הרחפנים הטורקית. טורקיה היא בעלת בריתה של אזרבייג'אן. ראש ממשלת קנדה טרודו אמר לכתבים באוטווה כי שר החוץ שלו פתח בחקירה אם אמנם האזרים מפעילים טכנולוגיה קנדית בתקיפת הארמנים. חוק יצוא הנשק של קנדה אוסר על מכירת נשק אם משתמשים בו להפרת חוקים לשמירת זכויות האדם ותקנות הומניטריות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית