עסקת ענק לראדא: צבא ארה"ב רוכש עשרות רק"מים בתצורת IM-SHORAD

המערכת מאפשרת הגנה מפני איומי אוויר בגובה נמוך. המכ"מ של ראדא הישראלית 

General Dynamics Land Systems

צבא ארה"ב הודיע כי נתן "אור ירוק" לתחילת ייצור ראשונית של מערכת הגנה אווירית קצרת-טווח (IM-SHORAD), והעניק לחברת General Dynamics Land Systems חוזה של 1.2 מיליארד דולר לייצור כלי הרכב החדשים. הצבא לא מסר פרטים נוספים אודות מספר הרכבים שיופקו במסגרת עסקה זו, אך הודיע שהתוכנית תסתיים בסוף ספטמבר 2025. המערכת מבוססת על מכ"מ של ראדא הישראלית. 

האתר Janes.com מדווח כי חברת ג'נרל דיינמיקס סירבה לדון בתוכנית, אך דון קוטשמן, סגן הנשיא והמנכ"ל, אמר  כי החברה "שמחה על היכולת להיות שותפה עם הצבא בכדי להביא את היכולת הנדרשת הזו לחיילי ארה"ב." מערכת IM-SHORAD הינה יכולת ארטילרית של ההגנה האווירית אשר נעה ומתמרנת לצורך תמיכה ישירה בצוותי לחימה החטיבתיים (BCT) בכדי להשמיד, לנטרל או להרתיע איומי אוויר בגובה נמוך, כולל כטב"מים כנפיים, כטב"מים רוטוריים ומטוסי כנפיים קבועות.

המערכת החדשה המבוססת על פלטפורמת רק"מ Stryker A1 וכוללת את ערכות המשימות קרקע-אוויר וקרקע-קרקע של חברת לאונרדו DRS. המערכת חמושה בטילי הלפייר וסטינגר ובתותח 30 מ"מ ואמורה לתמוך בפער המבצעי של ההגנה האווירית לטווח הקצר של הצבא. מערכת הלחימה החדשה כוללת יכולות פגיעה במטרות קינטיות ולא קינטיות ומכ"ם המספק הגנה אווירית של 360 מעלות על צוותי הלחימה החטיבתיים ועל רק"מ הסטרייקר בכל מגוון הפעולות הצבאיות.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית