חברת החשמל ו-Infralab חתמו על הסכם חדשנות אסטרטגי

מטרת ההסכם לאתר ולשתף פעולה עם חברות סטארט-אפ בתחומי האנרגיה ותשתיות החשמל. החברות יזכו לגישה לתשתיות אזוריות ובינלאומיות, ולליווי עסקי וטכנולוגי  

 

צילום: באדיבות יח״צ חברת החשמל

חברת החשמל חתמה השבוע על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם Infralab, מעבדת החדשנות של חברת התשתיות החשמל והאנרגיה המתחדשת Enel ושל חברת שיכון ובינוי. ההסכם ישלב בין הניסיון שצברה Infralab בהשקעה בחברות סטארט-אפ ובהטמעה של טכנולוגיות חדשניות בתחומי האנרגיה והתשתיות, לבין הנכונות של חברת החשמל לאמץ פתרונות שישפיעו על פעילותה העסקית.

משבר הקורונה המחיש את תפקידו המשמעותי של משק האנרגיה במרקם הכלכלי והחברתי, ואת הצורך בטכנולוגיות חדשניות שתסייענה בהתמודדות עם אתגרים כגון כמו אבטחת חוסן של הרשת, שליטה, ניהול ומעקב על מתקנים מרחוק, מעבר לשימוש מאסיבי באנרגיה מתחדשת, והגנה על תשתיות קריטיות מפני התקפות אבטחת סייבר.

כשותפה טכנולוגית ואסטרטגית של חברת החשמל, תסייע Infralab באיתור טכנולוגיות חדשניות שיתנו מענה לאתגרים הללו וכן בזיהוי אתגרים ספציפיים נוספים, בחירת סטרטאפים, והובלה של פרויקטים חדשניים הכוללים פיתוח, בחינה בתנאי מעבדה והדגמה של הפתרונות באתרי ובמתקני חברת החשמל.
הסטרטאפים יזכו לגישה לתשתיות אזוריות (עם חברת החשמל) ובינלאומיות (עם Esel), גישה לציוד, נתונים, וחבילת חדשנות הכוללת ליווי עסקי וטכנולוגי.

אלוף (מיל') יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, אמר כי "בשנה החולפת, חברת החשמל שמה לעצמה כמטרה מרכזית לשקוד על פיתוח החדשנות, על פתיחתה של החברה לאקו-סיסטם הישראלי והבינלאומי כאחד וכן על קיום קשר רציף עם הציבור, היזמים והגורמים המקצועיים הסובבים אותה, לסייע לה במשימה הלאומית של הצעדת המשק לגבהים חדשים״.

מנכ״ל חברת החשמל, עופר בלוך, בירך על השותפות הבינלאומית וקרא ליזמים ״לחבור אלינו ולהשביח את משק האנרגיה באמצעים טכנולוגיים פורצי דרך״. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית