ארה״ב: שני פעילי ימין קיצוני מואשמים בקשרים עם חמאס

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי הוא מאשים שני פעילי ימין קיצוני מקבוצת ה״בוגאלו בויז״, בכך שחתרו לפעול באלימות כחלק משאיפתם להפיל את הממשלה, תוך חבירה לפעילי חמאס

חברי ״בוגאלו בויז״ בטקסס, במהלך הפגנה של Black Lives Matter, בחודש שעבר. צילום: REUTERS/Nuri Vallbona

משרד המשפטים האמריקני הודיע בשבוע שבעבר כי הוא מאשים שני פעילי ימין קיצוני בקשירת קשר ובניסיון לספק תמיכה מהותית לחמאס, המוגדר על ידו כ״ארגון טרור זר״.

על פי ההודעה, שני הנאשמים, מייקל רוברט סולומון ובנג׳מין ראיין טיטר, הואשמו בכך שחתרו לפעול באלימות כלפי המשטרה ופקידי ממשל נוספים כחלק משאיפתם להפיל את הממשלה. במהלך תכנון פעולה זו, נפגשו השניים עם אנשים שהאמינו כי הם חברי חמאס וחברו אליהם ״מתוך המחשבה כי הם חולקים את אותה אג׳נדה, לפגיעה בארצות הברית״.

״הם נכשלו. לא משנה מהו אוסף המניעים האידיאולוגיים של אלו המבקשים לבצע פעולות טרור על אדמת ארצות הברית ולפגוע במדינתנו ובאזרחנו, האגף לביטחון לאומי מחויב לזהותם ולהשית עליהם את האחריות למעשיהם״, אמר עוזר התובע הכללי לאגף הביטחון הלאומי, ג׳ון ס. דמרס.

סולומון וטיטר ״מצהירים על עצמם כחברים בבוגאלו בויז, קבוצה הדוגלת באידיאולוגיה אלימה שמטרתה להפיל את הממשלה״, אמרה עורכת הדין אריקה ה. מקדונלד. ״השקפותיהם התיישבו עם השקפות חמאס, ויחד הם תכננו תכניות לביצוע מעשי אלימות במינסוטה ובמקומות נוספים״, זאת תוך ניצול הציבורית לאחר מותו של ג׳ורג׳ פלויד בחודש יוני האחרון.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית