תא״ל אופיר לויוס נכנס לתפקידו כקצין חינוך ראשי

מחליף בתפקיד את תא״ל צביקה פייראיזן. ״המפקד והחייל הישראלי נושאים עימם לשדה הקרב את מוסר הלחימה והעליונות האנושית, האינטלקטואלית והמנהיגותית״, אמר הקח״ר החדש

תא״ל אופיר לויוס, הקח״ר הנכנס. צילום: דובר צה״ל

דובר צה"ל מוסר כי אתמול (ב'), נכנס תת-אלוף אופיר לויוס לתפקיד קצין חינוך ראשי. טקס החילופים נערך במתכנות מצומצמת ב"יד לשריון" בלטרון, במעמד ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. תא״ל לויוס מחליף בתפקידו את תת-אלוף צביקה פייראיזן אשר כיהן כקצין חינוך ראשי במהלך שלוש השנים האחרונות, שמסיים את שירותו הצבאי לאחר 35 שנה.

בדברים שנשא בטקס, אמר הקח״ר הנכנס כי ״המפקד והחייל הישראלי נושאים עימם לשדה הקרב את יכולתם המבצעית. אך מעל לכל אלו ובראש ובראשונה הם נושאים עימם את עליונותה של רוח הלחימה ומוסר הלחימה של צה"ל, את העליונות האנושית, את העליונות האינטלקטואלית והמנהיגותית. הם נושאים עימם את מורשת העם היהודי, את מורשת הציונות והמדינה ואת מורשתו של צה"ל, את האמונה בצדקת הדרך, את אהבת המולדת, אהבת האדם ואהבת הרע, את הלכידות והחוסן ואת הנכונות להקריב ולמסור את נפשם בקדושת הרצון למען כל אלו. וזהו טעמו הראשון של החינוך בצה"ל״.

ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, פנה ללויוס בנימה אישית. ״אופיר, קצין החינוך והנוער הראשי, תפקיד אחר ושונה מהמסלול שלך עד עכשיו. תפקיד שצריך להסתכל בו הרבה פנימה, לעומק, לשורשים ולמורשת, ליחידות השונות, ולאוכלוסיות הרחבות שמגיעות לצה״ל. מן תפקיד כזה שאפשר לחלום קצת ולבצע, לברר את ההקשר לצה"ל ולזכור תמיד שאנחנו חיילי המדינה ולא מחנכיה. יש לנו משימה ברורה והיא חייבת להיות מוצקה בערכים וביסודות שחיל החינוך עם מפקדי צה"ל מובילים אותה״.

תא״ל צביקה פייראיזן, הקח״ר היוצא, אמר כי החינוך בצה״ל נועד ״לחנך לאהבת המולדת, לצדקת הדרך, לכבוד האדם, לאהבת העם עליו הוא נשלח להגן. הוא עושה זאת דרך לימוד מורשת המדינה, מורשת צה"ל, מוקדמת היהדות וערכים אוניברסליים הנוגעים בכבוד האדם, כי צה"ל נחוש שחייליו ינצחו. ינצחו – ויישארו אדם הראוי לצלמו. זהו צה"ל, צבא שכל ייעודו לנצח ולהגן על המדינה ויש לו מצפן ערכי – הוא ׳רוח צה"ל׳, ולערכים המופיעים בו הוא מחנך על ידי מפקדיו. זהו צה"ל – הוא לא רק מגן האומה. האדם בו יקר והמפקדים יעשו ככל יכולתם להוביל את פקודיהם לכל מקום מתוך דוגמה אישית״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית