דחייה באספקת מטוס הנוסעים החדש של בואינג

בשל מגפת הקורונה והירידה בביקוש לטיסות ולמטוסים, מתכננת החברה לדחות את אספקת ה-B777X במספר חודשים ואולי אף בשנה. הדחייה עלולה לפגוע קשות בשרשרת האספקה של ייצור המטוסים

בואינג 777X, המטוס החדש REUTERS/Karen Ducey/File Photo

 

 

השלכות מגפת הקורונה על התעופה האזרחית: חברת בואינג מתכוונת לדחות אספקת מטוס הנוסעים החדיש ביותר שלה, ה-B777X, בחודשים אחדים ואולי אף בשנה, בגלל ירידה בביקוש למטוסי נוסעים גדולים.

בהנהלת החברה מקווים כי ניתן יהיה להכניס את המטוס החדש לשוק כאשר תתחדש תנועת הנוסעים, והודיעו רשמית כי טיסות הניסוי של המטוס יימשכו כמתוכנן. התכנית המקורית הייתה להתחיל להפעילו ב2021, אך עתה מקווה בואינג כי הוא ייכנס לשימוש ב-2022 או ב-2023. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, הדחייה עלולה לפגוע קשות בשרשרת האספקה  של ייצור המטוסים.

המטוס הוא דגם מוגדל של המיני-ג׳מבו B777 ומיוצר בשני דגמים: 777-8 ודגם גדול יותר, 777-9, שהוא גדול יותר ובעל 406 מושבים, שצפוי להתחרות עם מטוס ה-A-350-1000 של איירבוס, שלו 360 מושבים. מטוסי הנוסעים המודרניים הם דו-מנועיים, זאת בהשוואה למטוסי ג'מבו B747  ו-A380 של איירבוס שהם בני ארבעה מנועים. בואינג מסרה כי עד כה מכרה 309 מטוסי B777X במחיר של 442 מיליון דולר האחד. רוב הלקוחות שהזמינו הם חברות תעופה מהמזרח התיכון.