חיל הים של משמרות המהפכה הצטייד בלמעלה ממאה כלי שיט חדשים

הספינות החדשות מצטרפות לעוד מאות רבות של כלי שיט קטנים, המופעלים בשירות חיל הים של משמרות המהפכה באזור המפרץ הפרסי ומצרי באב אל-מנדב. בניין הכוח המשמעותי הינו על רקע המתיחות בין ארצות הברית ואיראן במפרץ הפרסי

en.irna.ir

בטקס רב רושם שנערך ב- 28/5 בנמל באנדר אבאס חנך חיל הים של משמרות המהפכה 112 ספינות קרב חדשות, תוצרת איראנית, המצטרפות לשורותיו. בין משתתפי הטקס נכחו מפקד משמרות המהפכה, Hossein Salami, שר ההגנה האיראני, Amir Hatami ומפקד חיל הים של משמרות המהפכה, Ali Reza Tangsiri.

הטקס נערך בסמוך לנמל האזרחי שהושבת לפני כשבועיים על ידי תקיפת סייבר, שיוחסה בעיתונות האמריקאית לישראל. במהלך הטקס הוצגו חלק מכלי השיט בהם ספינות מדגם Zolfaqar (הנושאות כל אחת שני טילים מדגם C-704 לטווח של כ- 35 ק"מ או טורפדו), וספינות מדגם Tareq ו-Ashura (הנושאות רקטות 107 מ"מ ומקלעים).

הספינות החדשות מצטרפות לעוד מאות רבות של כלי שיט קטנים, המופעלים בשירות חיל הים של משמרות המהפכה באזור המפרץ הפרסי ומצרי באב אל-מנדב. בניין הכוח המשמעותי והמואץ של חיל הים של משמרות המהפכה בשנים האחרונות בכלל ובחודשים האחרונים בפרט, הינו על רקע המתיחות בין ארצות הברית ואיראן במפרץ הפרסי. 

בחודשים האחרונים אירעו תקריות רבות בים בין חילות הים של שתי המדינות, רובן ככולן ביוזמה איראנית. במסגרתן הטרידו פעמים רבות ספינות איראניות כלי שיט אמריקאיים שפעלו במימי המפרץ הפרסי ומצרי באב אל-מנדב.

בניין הכוח וההצטיידות המסיבית בכלי השיט הינה חלק מתפיסת הלחימה האסימטרית של חיל הים במשמרות המהפכה. תפיסה זו כוללת לחימה רב-ממדית, מהים, מהחוף ומהאוויר, כנגד הכוחות האמריקאיים. תקיפת כלי השיט האמריקאיים מבוססת על ירי טילים וטורפדו ממשגרים חופיים מחד, ומאידך על ידי תקיפת "נחיל", תקיפה בו זמנית של עשרות כלי שיט, מכיוונים שונים של כלי השיט, וירי של אמצעי חימוש רבים כנגדו. "חכמים" ו"טיפשים", כולל רקטות 107 מ"מ, מקלעים, מוקשים ימיים, טורפדו וטילים מתקדמים נגד כלי-שיט. 

תפיסת הנחיל נשענת על ההנחה שאמצעי ההגנה של כלי השיט המותקף מוגבלים, ויכולתו להתגונן כנגד כלי שיט רבים ומהירים וכנגד מגוון רחב וגדול של טילים וחימוש הינה מוגבלת לאורך זמן. תפיסה זו מיושמת גם בכלל מערכי הלחימה האיראניים דוגמת מערך הרקטות והטילים הבליסטיים, אשר מיועדים לייצר מצב של הרוויה במערכות ההגנה שמולן, וכך לאורך זמן לחדור אותן. 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית