אלוף פקע"ר הנכנס: "נעבוד במשותף עם רשות החירום הלאומית"

אלוף אורי גורדין. צילום: דובר צה"ל

נכנס לתפקידו אלוף אורי גורדין, כמפקד פיקוד העורף. הטקס נערך במפקדת פיקוד העורף ברמלה במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. אלוף אורי גורדין מחליף בתפקידו את אלוף תמיר ידעי, אשר כיהן בתפקיד זה במשך למעלה משלוש שנים ויכנס לתפקידו החדש כמפקד פיקוד מרכז בחודשים הקרובים.
 
מדבריו של ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "אנו נערכים בכלים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה אנושה באויב. המרחב הבנוי שבו התמקם האויב לא יהיה עבורנו מחסום לתקיפה. האויב בחר לפרוס טילים ורקטות בתוך הכפרים, ובכך הפך אותם למטרות צבאיות. וכך, ביום פקודה האויב יגלה שבמו ידיו הפך את העורף שלו לחזית, ואנחנו נתקוף אותו בעוצמה.

"על צה"ל מוטלת החובה המוסרית להגן על אזרחי המדינה מפני צבאות הטרור הסובבים אותנו, וכאשר העורף הישראלי מאוים על ידי אלפי טילים ורקטות, לא נהסס לתקוף בעוצמה כדי לסכל את האיומים. בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. בניגוד לאויב, אנחנו נפעל באופן התקפי וערכי כאחד, ונבסס את הפעולה על מודיעין וצורך מבצעי. עשרות תקיפות שבוצעו, גם בעת האחרונה, כבר מוכיחות את עליונות המודיעין וכוח האש של צה"ל".
 
מדבריו של מפקד פיקוד העורף היוצא, אלוף תמיר ידעי: "בכל תחנה במרחבי העורף הגדולים, מתנוססת הכומתה הכתומה. תחנות שונות ומשונות ובכולם אני רואה אתכם, מפקדים, מפקדות, חיילים וחיילות הפיקוד, בסדיר ובמילואים. אתם העוצמה הקבועה בתוך התפאורה המתחלפת במגוון האירועים אותם חווינו בארץ ובחו"ל, בלחימה ובשגרה, ובחודשים האחרונים במערכה הלאומית כנגד הקורונה.

"אתם הפנים היפות של המדינה הזאת ואני מודה על הזכות לצעוד אתכם את המסע המדברי המשותף. פיקוד העורף הותיר בי חותם עמוק, עשה אותי מפקד שלם יותר, ולימד אותי על האופן בו חווה האזרח הפשוט את מעשה המלחמה. גיליתי אנשים בסדיר ובמילואים הנכונים לכל משימה בלהט ובמחויבות אשר כל פעם ריגשו אותי מחדש. תחושת המשפחה הקיימת בפיקוד העורף זכורה לי רק מכור מחצבתי- חטיבת גולני".
 
מדבריו של מפקד פיקוד העורף הנכנס, אלוף אורי גורדין: "הרמטכ"ל, אני מודע לחשיבות המשימה ולגודל האחריות, ומודה לך על האמון והערכה במינויי לתפקיד המשמעותי הזה ומתחייב להשקיע את כל מרצי ויכולותיי כדי להוביל את הפיקוד להצלחה ולניצחון. כפיקוד נפעל לאור עיקרון האחריות המרחיבה, ולכל אתגר שיתרגש על העורף נפנה לסייע. נפעל לאור עיקרון השותפות: בשילוב זרועות עם הפיקודים, הזרועות ואגפי צה"ל. נפעל מתוך שותפות מלאה עם משטרת ישראל.

"נגיש מענה חילוץ והצלה בשיתוף עם ארגוני החירום לאזרחי מדינת ישראל. נמשיך לשתף פעולה עם השלטון המקומי ומשרדי הממשלה בהכנת המרחב האזרחי לחירום. נעבוד במשותף עם רשות החירום הלאומית לחיזוק המענה. וכמובן נמשיך לרתום את מירב יכולות המרחב האזרחי וארגוני המתנדבים כדי לחזק את יכולותינו ולהרחיב את מעגלי ההשפעה. כפיקוד נמשיך ונשמור על ערוץ הידברות פתוח ורציף עם האזרח, נספק לו את ההתרעה הנדרשת, ננגיש ונסביר לו את מדיניות ההתגוננות האזרחית. וכמובן, נמשיך ללא לאות, להכין את גדודי ויחידות החילוץ ליום הפקודה".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית