חוזי נשק אמריקנים גדולים למזה"ת

משרד החוץ האמריקני אישר בסוף השבוע שתי עסקות נשק גדולות בשווי של 2.8 מיליארד דולר למזה"ת: שדרוג מסוקי אפאצ'י לחיל האוויר המצרי ויותר מ-4,500 כלי רכב צבאיים ממוגנים מפני מוקשים ומארבים (MRAP) לאיחוד האמירויות. העסקות פורסמו על ידי הסוכנות לשת"פ בנושאי הגנה וביטחון (DSCA).  

חבילת הנשק למצרים כוללת בין היתר 88 מנועים למסוקי אפאצ'י, 47 מערכות רכישת מטרות, חיישנים לראיית לילה, 45 מערכות התראה מפני טילים, 92 מערכות ניווט אינרציאליות. העבודות יבוצעו על ידי חברות בואינג ולוקהיד מרטין. הסוכנות לשת"פ הודיעה כי חיל האוויר המצרי ישתמש במסוקי אפאצ'י המשודרגים לדיכוי טרור בחצי האי סיני, "טרור המאיים על ביטחונן של מצרים של ישראל, ומאיים על היציבות באזור". 

העסקה עם איחוד האמירויות כוללת אספקת יותר מ-4,500 כלי רכב מעודפי הצבא האמריקני המיועדים להגנה, למבצעי סיוע הומניטרי ולהגנת תשתיות חיוניות, כמאמר סוכנות הסיוע האמריקנית. אשר לסיוע הצבאי למצרים, כותב GLOBAL DEFENSE NEWS  כי בימים אלו פורסם דוח של 'המרכז למדיניות בינלאומית', הקורא לבחינה מחדש של השאלה אם הסיוע הצבאי האמריקני למצרים תואם את האינטרסים של ארה"ב. מאז שנת 2014 מקבלת מצרים מוושינגטון סיוע צבאי בסך 1.3 מיליארד דולר בשנה, סיוע בדולרים שבהם היא חייבת לרכוש ציוד בארה"ב.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית