חשופים בשודן: תאגידי מים בישראל תחת מתקפת סייבר

גיורא שחם, מנהל הרשות הממשלתית למים ולביוב, יו"ר מועצת רשות המים. צילום מסך: דף הפייסבוק מחזירים את המים לנחל הירדן.

על פי פרסום של ynet, הותקפה שורת מתקני מים מצפון הארץ ועד לדרומה. הפרסום מבוסס על תכתובת שהגיע לכתב האתר. "לתאגידי המים והביוב ניתנה הוראה לפעול באופן מיידי להחלפת סיסמאות לתפעול המתקנים, בדגש על מערכות תפעולית ובפרט במערכות הוספת כלור לבארות", נכתב בפרסום.

הפרסום מגיע לאחר התרעות של חברת קלירסקיי הישראלית מהשבועות האחרונים אודות האקרים מעזה שמחפשים נכסים ישראלים חשופים בShodan. הפרסום אינו מפרט את ייחוס התוקף. Shodan הוא מנוע חיפוש לכתובות IP חשופות ברשת האינטרנט. "באתרים שבהם לא ניתן להחליף את הסיסמאות נקראים המפעילים לשקול לנתק את המערכות מהאינטרנט", נכתב בפרסום. "המקרים התרחשו בימים שישי ושבת וזוהו על ידי מערך הסייבר."

בYNET מצטטים את התכתובת, מנהל אגף מים, ביטחון חירום וסייבר ברשות המים, דניאל לקר, כתב לאבי עזר ממערך הסייבר: "קיבלנו מספר דיווחים על חשש לתקיפות סייבר במערכות O.T בקרב ספקי המים והביוב. אציין כי באף אחד מן האירועים לא אירע נזק תפעולי המשפיע על אספקת המים או סילוק הביוב לצרכנים". 

מרשות המים נמסר בתגובה לפרסום כי: "נושא ניסיונות תקיפות הסייבר אינו חדש, והוא מטופל כל העת על ידי גורמי המקצוע המתאימים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית