מערכת בינה מלאכותית תנטר הידרדרות במצבם הרפואי של חולי קורונה

חברת CLEW, שהוקמה על ידי היזם גל סלומון, פיתחה מערכת בינה מלאכותית הכוללת אלגוריתמיקה מתקדמת לזיהוי מוקדם של התדרדרות של חולים המאושפזים בטיפול נמרץ

גל סלומון. קרדיט: חברת CLEW

חברת הבריאות הדיגיטלית הישראלית CLEW מדווחת כי פלטפורמת הבינה המלאכותית שפיתחה לניטור חולים וזיהוי מוקדם של הדרדרות במצבם הרפואי, תוכנס לשימוש במחלקות טיפול נמרץ הגדולות בארץ, בבתי החולים איכילוב ושיבא. זאת על מנת לסייע בהיערכות לטיפול אפשרי במאות חולי קורונה, שחלקם יזדקקו לתמיכה.

המערכת של CLEW, שכבר מותקנת בכמה מבתי החולים המובילים בארה"ב כחלק משלב הפיילוט של הטכנולוגיה, מאפשרת לצוות הרפואי לעקוב אחרי עשרות ומאות חולים מחדר בקרה אחד ולתעדף את הטיפול בחולים שצפויים להידרדר ב-6-12 השעות הקרובות. ולאפשר מרווח זמן קריטי להתערבויות טיפוליות. בנוסף, המערכת מאפשרת לרופאים לעקוב אחר החולים גם מרחוק, באופן שמקטין את הסיכון להדבקות בנגיף עבור הצוות המטפל. 
 
פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי סוראסקי (איכילוב), אמר: "בעודנו מתמודדים עם עלייה עצומה בעומסים על יחידות הטיפול הנמרץ, טכנולוגיות בינה מלאכותית ולמידה עמוקה מהוות כלי חיוני בוויסות עומס העבודה וחומרת המחלות. היכולת להעריך בזמן אמת את הסיכון של כל חולה יאפשר לנו לבצע התערבות טיפולית בזמן הנכון ולשפר את התוצאות הקליניות בקרב חולים במצב קריטי". 
 
גל סלומון, מנכ"ל CLEW Medical , אמר כיום, כי "אנחנו מציעים פתרון טכנולוגי מתקדם מבוסס בינה מלאכותית שמעניק לצוות הרפואי תמונת מצב מהימנה ועדכנית של כל חולה וחולה וכמו כן צפי לגבי מצבו בזמן הקרוב. אנו מסייעים לבתי החולים להיערך לעומסים כבדים על מחלקות טיפול נמרץ כמו אלה שראינו ברחבי העולם בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. במקרים בהם צוות רפואי מצומצם יחסית נדרש לטפל במספר רב של חולים בו זמנית, המערכת שלנו מרחיבה באופן משמעותי את המשאבים העומדים לרשות מחלקת טיפול הנמרץ ומאפשרת לצוות לנהל את עומס העבודה בזמן אמת במטרה להציל חיים". 
 
איך זה עובד? 
 
חברת CLEW, שהוקמה על ידי היזם גל סלומון, פיתחה מערכת בינה מלאכותית הכוללת אלגוריתמיקה מתקדמת לזיהוי מוקדם של התדרדרות של חולים המאושפזים בטיפול נמרץ, על ידי ניתוח נתונים של כל מטופל ומטופל בכל רגע נתון. המערכת ממירה נתונים שזורמים בזמן אמת ממגוון רחב של מקורות מידע, לידע רפואי מציל חיים, ומשדרת אותם לחדר בקרה, בו יכול הצוות הרפואי לקבל תמונת מצב עדכנית לגבי מצבו של כל חולה, לתעדף משימות, להעביר הוראות לצוות המטפל בשטח ואף להקדים טיפול בחולים שלגביהם צפויה הדרדרות בשעות הקרובות. 
 
הטכנולוגיה של CLEW מאפשרת למעשה חיזוי של סיבוכים מסכני חיים בזמן אמת ומסייעת למטפלים לקבל החלטות קליניות מושכלות המבוססות על כמות גדולה של נתונים, תוך קיצור משמעותי של הזמן הדרוש לאיסוף הנתונים הרלוונטיים ממערכות מידע שונות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית