חצי מיליון מטושים: ציוד לבדיקות קורונה הוטס לארה"ב

מטוסי תובלה אמריקניים הטיסו מאיטליה לארה"ב מטושים וערכות לאיתור נשאי וירוס קורונה. המטושים יופצו ברחבי ארצות הברית כדי להילחם במגיפה העולמית

כחצי מיליון ערכות בדיקה לקורונה על מטוס תובלה אמריקני. צילום: מתוך אינסטגרם

במבצע חשאי הטיס חיל האוויר האמריקני בימים האחרונים מאיטליה לממפיס, טנסי, 500,000 מטושים (swabs) כחלק מערכות בדיקת הווירוס COVID-19 (הקורונה), ומשם מופצות הערכות בכל רחבי ארה"ב.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

דובר הפנטגון ג'ונתן הופמן אישר כי המשלוח הוטס מאיטליה לארה"ב במטוס תובלה של משמר החופים האמריקני. הוא הסביר כי מדובר במשלוח של מטושים המשמשים בתהליך בדיקת אדם במחלת הקורונה. לכך הוסיף והסביר גנרל ד"ר פרידריקס, קצין הרפואה הראשי של המטכ"ל האמריקני: "במטושים משתמשים כדי לאסוף דגימה מהנבדק. אחרי איסוף הדגימה טובלים  את המטוש בנוזל כדי לקבל את תוצאת הבדיקה. את הערכות האלו הבאנו מאיטליה. הן מיוצרות על ידי חברות שונות בארה"ב ובארצות אחרות".

ראש מטה חיל האוויר האמריקני גנרל דייב גולדפיין מסר ל-Defense One שהמשלוחים מבוצעים במטוסי תובלה גדולים מדגם C-17 הנוחתים בנמל התעופה של ממפיס, טנסי, שם נמצא המטה של חברת השילוחים הגדולה פדקס. משלוחי הערכות מועברים למטוסים קטנים יותר של פדקס ומופצים באתרים שונים בארה"ב.

המבצע הנוכחי החל בבסיס חיל האוויר האיטלקי אוויאנו והסתיים בממפיס. בימים הקרובים יימשכו המשלוחים במסגרת שיתוף צבא ארה"ב במלחמה במגפת הקורונה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית