הי דרומה: תכנית ההאצה הראשונה בישראל לסטארט-אפים איטלקים תפתח באילת

שגרירות איטליה, קבוצת הבנקאות האיטלקית Intesa Sanpaolo ואילת טק סנטר מביאים שש חברות הזנק לאילת לתכנית של שלושה חודשים

אור חביב, מנכ"ל Arieli Capital - יח"צ

שגרירות איטליה, קבוצת הבנקאות האיטלקית Intesa Sanpaolo ואילת טק סנטר, שמבעליה קבוצת האחזקות וההשקעות אריאלי קפיטל, ישיקו בשבוע הבא (8.1.2020) באילת את תכנית ההאצה הראשונה בישראל לסטארט-אפים איטלקים. הסטארט-אפים מאיטליה נבחרו להשתתף בתכנית בהליך מכרז שתוצאותיו הוכרזו בנובמבר 2019.

שבעה סטארט-אפים יגיעו בשבוע הבא לישראל ויזכו להתארח באילת למשך שלושה חודשים באילת טק סנטר. חברות הסטארט-אפ שיגיעו לאילת הן: BIONIT, שפיתחה טכנולוגיה פורצת דרך בתחום הבריאות ומפתחת גפיים מכאניות לקטועי גפיים, MATERIALS שפיתחה פטנט לייצור חומרים מתקדמים לתעשיות שונות שמאפשר ייצור מוצרים בצורה יעילה, זולה ולא מזהמת את הסביבה. DJUNGLE , שמספקת פלטפורמות דיגיטליות לערים ולמותגים מובילים מרחבי העולם לשיפור חווית השימוש וחיזוק המותג. ISAAC, שפיתחה פטנט לחיזוק בניינים למניעת קריסה בזמן רעידות אדמה. ELYSIUM המספקת מערכת דיגיטלית לניהול נתונים לקופות חולים, בתי חולים ולמערכות בריאות על בסיס טכנולוגיית בלוקצ'יין. SYNDAIG שפתחה מערכת ויזואלית מתקדמת על בסיס בינה מלאכותית לזיהוי מוקדם של סרטן. ו-NANOMNIA שפיתחה מערכת מתקדמת לחקלאות מדייקת על בסיס נאנו טכנולוגיה וביו טכנולוגיה שמספקת פתרון להגנה על גידולים חקלאיים ללא צורך בשימוש בריסוס ובהפצה של חומרים כימיים מסוכנים.

התכנית נוסדה כחלק מהסכם לשיתוף פעולה בין איטליה לישראל בתחומי התעשיה, המדע והטכנולוגיה, במטרה לפתח סטארט אפים איטלקים בישראל. התכנית תפעל מינואר עד מרץ 2020 והיא כוללת שהיה בעיר אילת, תוך כיסוי הוצאות המגורים ומרחב העבודה המשותף של הסטארט אפים. לחברות יוקצו מנטורים ומדריכים בכדי להתמודד עם בעיות האופייניות לכל חברה צעירה וכן עם סוגיות הנוגעות למגזרים הספציפיים של סטארט אפים מסוימים. במסגרת התכנית צפויות להיערך פגישות רבות של נטוורקינג עם חברות ישראליות מצליחות ומשקיעים במגזרים הרלבנטיים. כחלק מהליך המכרז, שגרירות איטליה בישראל הקצתה 100,000 אירו שחולקו לסטארט אפים הנבחרים.

ועדת ההערכה של המכרז קיבלה 40 פניות ובחרה מתוכן את הסטארט-אפים הטובים במגוון מגזרים וביניהם טכנולוגיות בריאות, ניידות חכמה, פוד-טק וקלינטק. מרכז החדשנות של Intesa Saopaolo שילב בתהליך המכרז שניים משותפיו העיקריים בישראל, פלטפורמת ההשקעות OurCrowd ו-Startup Nation Central, שסייעו למצוא אקסלרטור והשתתפו בוועדת ההערכה של הסטארט אפים. הוועדה כללה את המדען הראשי של שגרירות איטליה בישראל, סטפנו ונטורה, וראש מרכז החדשנות של Intesa Sanpaolo דני שאומן. בבחירת הסטארט-אפים לקחו חלק גם דני בירן, סגן נשיא רשות החדשנות לשעבר, ג'רמי קלצקין מ-Startup Nation Central ודני פישל מ OurCrowd. האירוע שיחתום את התכנית יתקיים בתחילת אפריל בתל אביב, ויכלול תערוכה והצגה של הסטארט-אפים. באירוע יתארחו נציגים מובילים מהממשלה ומהתעשייה, וכן משקיעים מישראל, אירופה וארה"ב.

אור חביב, מנכ"ל אילת טק סנטר, ומנהל פלטפורמות החדשנות הגלובליות באריאלי קפיטל, מסר: "השותפות החדשה תחבר את מערכות החדשנות הצומחות במהירות של ישראל ואיטליה בכדי לספק לסטארט-אפים איטלקים הזדמנות ייחודית להתחבר ללב של אחת מסצינות ההיי-טק המובילות בעולם. אנחנו תולים תקוות גדולות בעתיד של שיתוף פעולה זה ומאמינים שהתכנית תקדם את החברות המשתתפות בה ותיצור חברות טכנולוגיה בעלות השפעה רבה, על בסיס שילוב המיטב משתי האומות הגדולות שלנו, איטליה וישראל".

ג'יאנלואיג'י בנדטי (Gianluigi Benedetti), שגריר איטליה בישראל, הדגיש: "הודות לתכנית ההאצה, לשבעה סטארט-אפים איטלקים תהיה הזדמנות לפתח את הרעיון העסקי שלהם במשך שלושה חודשים בסביבה יוצאת הדופן והדינאמית של 'אומת הסטארט אפ'. התכנית מהווה אמצעי חדש למינוף הסינרגיה שקיימת בין שתי הכלכלות: הכלכלה האיטלקית המצטיינת בייצור ברמה עולמית, והכלכלה הישראלית שממוקדת בחדשנות ובהון סיכון. זוהי המטרה אותה חלקו ביניהם שרי החוץ של שתי המדינות במהלך שיחות "Rome MED".

"המרכז לחדשנות של Intesa Sanpaolo משתף פעולה עם ישראל במשך מספר שנים באמצעות יוזמות שונות ובאמצעות מרכזי חדשנות, משקיעים ומוסדות שונים, בשיתוף פעולה עם השגרירות האיטלקית", אמר גווידו דה וקי (Guido de Vecchi)  מנהל מרכז החדשנות של Intesa Sanpaolo. "יוזמה זו היא הזדמנות מצוינת לאפשר לכמה סטארט-אפים נבחרים הזדמנות להתרחבות בינלאומית ממשית בתהליך שמטרתו לשפר את סביבת החדשנות האיטלקית".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית