דו"ח: עלייה בהיקף מכירות החברות המובילות

החברות הביטחוניות שנכנסו לרשימת 100 הגדולות מכרו ב-2018 ב-480 מיליארד דולרים, עלייה של כמה אחוזים בהשוואה לשנת 2017. ברשימת נמצאות שלוש חברות ישראליות, ולראשונה, חמש חברות אמריקניות מובילות אותה  

 

היקף מכירות נשק ושירותים צבאיים של 100 החברות המובילות בעולם (למעט סיניות) הגיע בשנת 2018 ל-420 מיליארד דולר, עליה של 4.8 אחוזים בהשוואה לשנת 2017.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

המכון השוודי לחקר השלום (SIPRI) פרסם את הדו"ח השנתי שלו, הקובע כי בין 100 החברות המובילות בעולם, נכללות שלוש חברות ישראליות – אלביט מערכות, תעשיה אווירית ורפאל, שמכרו בשנת הדו"ח בסכום של 8.7 מיליארד דולר, שמהווה 2.1 אחוזים מכלל יצוא הנשק של 100 החברות המובילות בעולם.

בפעם הראשונה, חמש החברות הגדולות והמובילות בעולם בסיסן בארה"ב – לוקהיד מרטין, בואינג, נורת'רופ גרומן, ריית'יאון וג'נרל דיינמיקס. חמש החברות מכרו נשק ב-2018 ב-148 מיליארד דולר, 35 אחוזים מהסך הכולל אשתקד.

הדו"ח השוודי קובע כי ההתפתחות החשובה ביותר בשנת הדו"ח הייתה הנטייה והכיוון של מיזוגים ורכישות בקני מידה גדולים. כך למשל, נורת'רופ גרומן וג'נרל דיינימקס ביצעו רכישות בהיקף של מיליארדי דולרים. חברות גדולות מבצעות מיזוגים כדי שיוכלו לייצר את הדורות המתקדמים ביותר של מערכות נשק, וכך להשיג חוזים של הממשל האמריקני.

סך חברות יצוא הנשק הרוסיות בדו"ח מגיע ל-36 מיליארד דולר, ירידה קטנה בהשוואה לשנה קודם לכן. יצואנית הנשק הרוסית הגדולה ביותר היא ALMZA ANTEY, שנמצאת במקום ה-9 בעולם. יצוא הנשק של החברה הרוסית הגדולה נמצא במגמת עליה בשל ביקוש מקומי רב של הצבא הרוסי, וגידול הביקוש למערכות הגנ"א S-400.

הכתבות הכי נקראות באתר:

צילומי לוויין חשפו: איראן בונה מנהרה בסוריה לאחסון טילים

בכפוף לשימוע: כתבי אישום בפרשה ביטחונית חמורה

מלחמת מל"טים: המאבק על נתח מהעוגה האירופית

רפאל זכתה במכרז לפיתוח טכנולוגיות "שדה קרב שקוף"

תעשיות ביטחון ישראליות מתעניינות בחברת רכב אירופית

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית