הנשיא ריבלין: "במצב הנוכחי אסור לאבד את צה"ל כצבא העם"

במהלך ביקור מיוחד שערך הנשיא רובי ריבלין בבסיס תל נוף של חיל האוויר, שלל את הרעיון של הפיכת צה"ל לצבא מקצועי

 

הנשיא ריבלין בביקורו בבסיס תל נוף של חיל האוויר, יחד עם מפקד החיל אלוף עמיקם נורקין. צילום: לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ערך היום (ג') ביקור מיוחד בבסיס תל נוף של חיל האוויר, במסגרתו היה אורח הכבוד בכנס תכניות העבודה של הזרוע לקראת שנת 2020. בשיחה שערך איתו על הבמה מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, על אתגרי ישראל, מול קהל של סגל הפיקוד של החיל, התייחס הנשיא לשאלות שהפנו אליו מפקדי הזרוע.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הנשיא התייחס לשאלת רעיון הפיכתו של צה"ל לצבא מקצועי בחלק מהזירות הלוגיסטיות והטכנולוגיות, ודחה את האפשרות מכל וכל. ״אנחנו משרתים את העם שלנו כי אם לא נשרת אנחנו, מי ישרת? במצב הביטחוני שלנו אסור לנו לוותר על האפשרות של צה"ל כצבא העם באשר הוא", ענה הנשיא.

"אני יודע", אמר ריבלין, "שמפקדי צה"ל עושים כל שניתן על מנת להעניק לכל המשרתים את המירב שניתן מהשוק הישראלי. אנחנו צריכים לדעת לתגמל את העושים במלאכה כדי שלא יעלו שאלות כאלה, כי לאנשינו אין תחליף ואסור שיהיה להם במצב בו מצויה מדינתנו. במצב הביטחוני שלנו אסור לנו בשום אופן לאבד את צה"ל כצבא העם".

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, אמר בכנס: ״בחיל האוויר משרתים חיילים, קצינים ונגדים מכל החברה בישראל ואנחנו גאים על כך. לך אדוני הנשיא, אני רוצה להביע את התודה וההערכה מכולנו על כל התמיכה והנוכחות שלך בפעילויות של החיל בכל התחומים, וגם ביום הזה בו אנו דנים בתכנית העבודה השנתית של חיל האוויר".

הנשיא סייר ביחידה האחראית על שיתוף הפעולה האווירי עם צבא גרמניה, וקיבל סקירה על האימונים המשותפים של שני החילות המניבים העשרה הדדית. זאת, על רקע ביקורו של הרמטכ"ל הגרמני במהלך השבוע בישראל. בסיום ביקורו פגש את לוחמי טייסת "דורסי הלילה", לה הוענק צל"ש רמטכ"ל על פועלה במבצע חילוץ הלוחמים מהמבצע בחאן יונס בשנה שעברה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית