רקטה נורתה לעבר עוטף עזה, צה"ל תקף ברצועה

רקטה אחת ששוגרה מהרצועה התפוצצה בשטח פתוח בתחומי עוטף עזה. בתגובה, תקף צה"ל עמדה של חמאס בצפון הרצועה. מוקדם יותר טענו הפלסטינים כי צעיר בן 16 נורה למוות בהפגנה על גדר הגבול באזור חאן יונס  

ירי מהרצועה לעבר הדרום (ארכיון). צילום: AP

לאחר שהפלסטינים הודיעו אתמול (ו') על מות בן 16 בגדר הרצועה, רקטה נורתה אמש מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר על שיגור אחד שזוהה. הרקטה שתפוצצה בשטח פתוח מחוץ ליישוב. מאוחר יותר נשמעה אזעקה גם בעיר אשקלון, כתוצאה מירי שאינו רקטי, ככל הנראה ירי נשק קל. בתגובה לירי לדרום, כלי טיס של צה"ל תקפו פעמיים יעדים של חמאס בצפון רצועת עזה.

למרות ההודעה של חמאס על ביטול ההפגנות על הגדר זה השבוע השלישי ברציפות, הגיעו היום כמה עשרות פלסטינים לגדר רצועת עזה באזור חאן יונס. על פי הפלסטינים, כוחות צה"ל ירו למוות בנער בן 16. ממשרד הבריאות הפלסטיני דווח כי ארבעה נוספים נפצעו באירועים.

התפרעויות על הגדר ברצועת עזה. צילום: (ארכיון) AP

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מצה"ל נמסר כי אחר הצהריים הגיעו עשרות בודדות של מתקהלים למרחב הגדר בדרום רצועת עזה. "זוהתה התקרבות לגדר, ניסיונות חבלה בה וכן מספר השלכות מטענים. לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר. נבדקת טענה על פלסטיני הרוג", כך על פי הודעת דובר צה"ל .

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו השבוע (ד') ברצועת עזה בתגובה לירי רקטות שבוצע  לעבר יישובי הדרום. צה"ל תקף כמה יעדי טרור של חמאס בדרום וצפון רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקעית. בצה"ל הדגישו לאחר גל התקיפות ברביעי כי "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות נגד אזרחי ישראל".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית