הערכה בצה"ל: חמאס ביצע את הירי לבאר שבע

בצבא מתחזקת ההערכה כי ארגון הטרור השלט ברצועת עזה הוא זה שביצע את ירי שתי רקטות הגראד לבירת הנגב. במהלך סבב ההסלמה נמנע חמאס מלבצע ירי לדרום. בצה"ל אמרו כי הוא "יישא בהשלכות לפעולות הטרור"

 

רקטות שנורו לעבר ישראל. צילום:AP

הפסקת האש הופרה שוב. במהלך הלילה שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר באר שבע. מדובר צה"ל נמסר כי שני השיגורים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בתגובה לירי תקף הבוקר צה"ל יעדים של חמאס ברצועת עזה. צה"ל תקף בסבב הנוכחי יעדים של הג'יהאד האסלאמי, וכעת מדובר על הפעם הראשונה בה הוא תוקף תשתיות של חמאס. בצה"ל מתחזקת ההערכה כי חמאס הוא זה שירה את שתי רקטות הגראד לעבר באר שבע. 

מדובר צה"ל נמסר כי "בין יעדי הטרור הותקפו מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, הותקפה תשתית תת-קרקעית. ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל. צה"ל רואה בחומרה רבה את הירי ונמצא במוכנות גבוהה לכל תרחיש".

זו היממה השלישית במסגרתה מופרת הפסקת האש, שנכנסה לתוקפה ביום חמישי בשעה 5:30. מאז ההכרזה של הג'יהאד האסלאמי על הפסקת אש נורו במהלך יום חמישי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, שדרות, אשדוד ואשקלון. כאמור, אחרי שקט יחסי ביום שישי, בוצע הלילה גם הלילה לבאר שבע בפעם הראשונה.

ביטחון בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

אתמול בלילה (ו') תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שורת יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקף מתחם צבאי ששימש, בין היתר, כאתר לייצור רכיבים המשמשים לייצור רקטות. כמו כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור בה מספר משרדי מפקדים של גא״פ.

במסגרת שני ימי הקרב עד ההכרזה על הפסקת האש, שהחלו בעקבות חיסולו של בכיר הגא"פ אבו-אלעטא, ביצע צה"ל עשרות תקיפות נגד יעדים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. בסבב הלחימה ירה הג'יהאד האסלאמי יותר מ-450 רקטות. לאורך 48 השעות היו למערכת כיפת ברזל אחוזי הצלחה שנעו סביב ה-90 ויותר.

בין היעדים שבוצעו במהלך מבצע "חגורה שחורה": סיכול בכיר מפקדי גא"פ ברצועת עזה, בהאא אבו אל עטא, המהלך שפתח את סבב ההסלמה הנוכחי; חיסול כ-25 מחבלים מחוליות שיגור רקטות בכעשר תקיפות, בזמן אמת, במהלך שיגור או היערכות לשיגור רקטות; פגיעה משמעותית ביכולת תשתיתית במפעלים ואתרים לייצור אמצעי לחימה ורקטות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית