התעשייה האווירית תשתתף במכרז מטוסים בהודו?

חיל האוויר ההודי מחפש להחליף את מטוסי האיליושין שברשותו, ויפתח בקרוב בהליך רכש של מטוסי תדלוק בהיקף של כשני מיליארד דולרים. בין המתמודדים הפוטנציאליים נמצא גם מטוס הבואינג 767-200 של התעשייה האווירית

האליושין 76 אותו יחליף חיל האוויר ההודי. צילום: מתוך ויקיפדיה

הודו פתחה שוב את התחרות סביב רכש מטוסי תדלוק בהיקף של כשני מיליארדי דולרים. התעשייה האווירית, מצידה, מציעה מטוסי בואינג מוסבים למודול תדלוק. לאחר שני ניסיונות כושלים להוביל רכש כזה במהלך 12 השנים האחרונות, חיל האוויר ההודי מתכונן להתחיל בפעם השלישית בחיפוש אחר מטוסי תדלוק.

התהליך הרשמי לרכישת מטוסי התדלוק צפוי להתחיל תוך כחודשיים, כאשר חיל האוויר מבקש לקבל את הצורך (AoN) מהמועצה לרכש ביטחוני (DAC) שתקדם את ההצעה, אמר אחד הקצינים שצוטטו בדיווח בהינדו טיימס.

על פי כללי רכש ההגנה של הודו, ה-AoN, בהובלת המועצה (בראשות שר הביטחון), הוא הצעד הראשון בדרך לרכישת נשק או פלטפורמה. "אנו מתכננים לקבל את ה-AoN לשישה מתדלקים חדשים בנובמבר-דצמבר. זה יפתח את הדרך לשלוח בקשות להצעות (RFP) לקבלנים צבאיים זרים", אמר קצין אחר להינדו טיימס. היקף הפרויקט מוערך ביותר משני מיליארד דולר.

חיל-האוויר ההודי מפעיל כיום צי של שישה מתדלקים מסוג איליושין-78 תוצרת רוסית. אלה נדרשים להישאר מוכנים להתמודד עם סין בגזרה המזרחית, כאשר על פי הדיווח ישנן בעיות תחזוקה עם המטוסים הקיימים. בין המתמודדים הפוטנציאלים למטוסים החדשים נמצאים Airbus A330, Boeing KC-46A, ה-Il-78 הרוסי והבואינג 767-200 של התעשייה האווירית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית