הנגמ"שים החדשים של אוסטרליה מוצעים עם מערכת חץ דורבן

החברות שזכו במכרז של הצבא האוסטרלי להחלפת הנגמ"שים המזדקנים שלו, הגישו הצעות שיכללו את מערכ ההגנה האקטיבית של אלביט

 

הנגמ"ש של החברה בגרמנית Lynx KF41. צילום: מתוך אתר החברה

שתי חברות זכו להגיע למקצה הסופי של מכרז ה-Land400, שמטרתו רכש נגמ"שים חדשים לצבא אוסטרליה. אחת החברות היא Rheinmetall הגרמנית עם ה-Lynx KF41. השנייה היא Hanwha הדרום קוריאנית, שמציעה את ה-AS21 Redback IFV. היקף המכרז עומד על כ-10 מיליארדי דולרים, כך לפי פרסום של Defensenews. ההכרזה מצמצמת את ההצעות מארבע לשתיים, כאשרBAE Systems עם ה-CV90 ו-General Dynamics Land Systems עם הAjax הודחו מהתחרות.

בשתי התצורות, החברות הגישו את ההצעה לממשלה האוסטרלית עם מערכת חץ דורבן של אלביט כאופציה, כך לפי מקורות של ישראל דיפנס. "כעת תתקדם התוכנית לפעילות הפחתת סיכונים של 12 חודשים בהמשך השנה, שתבחן את כלי הרכב בתנאים מבצעיים", נכתב בפרסום.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

שלב 3 של הלנד 400 הוא למטרת רכישה של 450 נגמ"שים כדי להחליף את נגמ"שי ה-M113AS4 המזדקנים של הצבא האוסטרלי. החלטה באשר לשלב הרכישה של התוכנית תוצג בפני הממשלה לדיון בשנת 2022 (לכל הפחות, אם לא יהיו עיכובים).

בשלב 2 של התכנית זכתבה Rheinmetall באספקת 211 רכבי סיור קרביים עם גלגלים 8x8 מסוג בוקסר בהיקף 3.6 מיליארדי דולרים. הרכבים יורכבו במרכז המצוינות לרכב צבאי שהוקם לאחרונה באיפסוויץ', מערבית לבריסביין. השתתפות התעשייה המקומית תהיה דרישה מרכזית לשלב 3. 

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

Rheinmetall הודיעה כי היא תרכיב את ה- Lynx במתקן איפסוויץ', והאנווהה הודיעה ב- 23 במאי כי היא הצליחה לעבוד עם קבוצת EOS ואלביט מערכות על פיתוח ה-AS21 ולבנות אותו בג'ילונג, דרומית למלבורן. לא ברור אם וכאשר, האם אלביט תעביר ייצור של מערכת חץ דורבן לאוסטרליה.

Hanwha ו- Rheinmetall הן גם המתמודדות העיקריות בתוכנית הצבא האוסטרלי "Land 8116", שמטרתה רכש 30 תותחי Howitzers בהנעה עצמית, יחד עם כלי רכב ומערכות תומכות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית