ארה"ב הטילה סנקציות על תוכנית החלל האיראנית

האמריקנים הטילו סנקציות חדשות על טהרן, והפעם במוקד - סוכנות החלל של המדינה ושני ארגוני מחקר. החשש: התוכנית תהווה כיסוי לקידום פרויקט הטילים הבליסטיים של איראן

שיגור לוויין איראני לחלל בשנת 2009. צילום: AP

סנקציות נוספות של ארה"ב על איראן, והפעם על תוכנית החלל של המדינה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי האמריקנים הטילו אתמול סנקציות על סוכנות החלל האזרחית של איראן ושני ארגוני מחקר. ארה"ב טוענת כי תוכנית החלל של האיראנים משמשת לקידום תוכנית הטילים הבליסטיים של טהרן.

"ארצות הברית לא תאפשר לאיראן להשתמש בתוכנית השיגור שלה לחלל ככיסוי לקידום תוכניות הטילים הבליסטיים שלה", אמר שר החוץ מייק פומפאו בהצהרה. לדבריו, הניסוי הכושל של איראן בסוף אוגוסט, הדגיש את "דחיפות האיום".

כזכור, בימים האחרונים פורסם כי במהלך ניסוי שיגור לחלל של האיראנים אירע פיצוץ במרכז החלל אימאם חומייני בצפון המדינה. מדובר בשיגור שני של איראן שנכשל, לאחר שבינואר ביצעה טהרן שיגור כושל של לוויין.

"הסנקציות, שהן חלק ממסע הלחץ של ארה"ב על טהרן במטרה למנוע ממנה לפתח נשק גרעיני, הן הראשונות שהוטלו על סוכנויות החלל האיראניות", כך נמסר ממשרד החוץ. החשש האמריקני הוא כי טכנולוגיה בליסטית ארוכת טווח המשמשת להכנסת לוויינים למסלול, יכולה לשמש גם לשיגור ראשי נפץ גרעיניים. טהרן מצידה מכחישה שפעילות החלל שלה היא כיסוי לפיתוח שיגורי נשק.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית