ארגון מחדש בצבא הודו: "קבוצות קרב משולבות" יוצבו לאורך גבולותיה

במסגרת הרפורמה, שתצא לפועל עד סוף השנה, הכוחות יכללו חי"ר, שריון, תותחנים והנדסה. "הרפורמה תאפשר לתת מהלומה קטלנית לאויבינו", הסבירו במטכ"ל ההודי

 

חיילי צבא הודו. צילום (ארכיון): AP

רפורמה רחבת היקף בצבא הודו: עד סוף השנה אמור להסתיים ולצאת לפועל הארגון מחדש הגדול ביותר בתולדות הצבא ההודי, שסיסמתו "השגת הניצחון הגדול ביותר, במחיר הנמוך ביותר ובזמן הקצר ביותר".

עד סוף השנה תוקם "קבוצת הקרב המשולבת" החדשה הראשונה של הצבא, ובעתיד יוצבו בין 11 ל-13 קבוצות קרב כאלה לאורך הגבולות המערביים והצפוניים של המדינה הענקית. מפקד על הארגון מחדש, רמטכ"ל צבא הודו, גנרל ביפין רוואט הסביר ל"הינדוסטן טיימס" כי כל "קבוצת קרב משולבת" תהיה בגודל של אוגדה, ויהיו בה אלמנטים של כוח אווירי, שריון, ארטילריה, יחידות הנדסה ממוכנות ויחידות חימוש. בכל "קבוצת קרב" יהיו כ-20 אלף לוחמים שיפרסו ב"נקודות חמות", והן יוכשרו לפעול בהתראות קצרות ביותר להתמודדות עם אויב ועם כוח עוין.

בכך, משנה צבא הודו את מבנהו ואת צורת היערכותו, לראשונה בקנה מידה רחב מאז מלחמת העולם השנייה, שאחריה נבנה הצבא ההודי על בסיס ארבע "קורפוסי תקיפה", מבנה שנחשב היום למיושן. המבנה החדש של "קבוצות קרב משולבות" אמור לפתח יכולות של הנחת "מהלומות קטלניות" על האויב.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית