"איראן עלולה להפעיל את חיזבאללה לסגור חשבון"

ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין, התייחס לסיכול פיגוע הרחפנים של איראן נגד ישראל, אך מזהיר מהתגובה האפשרית של כוח קודס. "לא נעים להיות הבוקר קאסם סולימאני", כתב. וגם: מה בדיוק אירע הלילה בלבנון, כמה שעות לאחר התקיפה הישראלית בסוריה? 

"לא פשוט להיות סולימאני הבוקר". מפקד כוח קודס (ארכיון). צילום: AP

לאחר סיכול הפיגוע של איראן נגד מטרות ישראליות, התייחס הבוקר (א') ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ילדין, לתקיפה של צה"ל והזהיר כי טהרן עשויה להפעיל את שלוחותיה כדי לנקום.

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי כתב בחשבון הטוויטר שלו: " במזרח התיכון מתנהלת מערכה רחבה ורבת ממדים (גאוגרפית, מבצעית, מודיעינית, טכנולוגית) מעבר לתקיפה בסוריה הלילה. מדובר בעימות ישראלי-איראני, בסוריה, עיראק ולבנון. (תימן וסעודיה גם) בנוכחות (ומורת רוח) רוסית ואמריקאית. הכל כרגע מתחת לסף המלחמה אבל דרושה בקרת הסלמה באופן מתמיד".

"אמ"ן וחיל האוויר הוכיחו יכולות גבוהות ביותר הלילה", מציין ידלין, "מודיעין איכותי וזמן אמת, פעולה חדה ומדויקת – עצירת תקיפה משמעותית על מדינת ישראל .לא נעים להיות קאסם סולימאני בבוקר הזה – כישלון נוסף בהוצאת פעולות מסוריה נגד ישראל.

לקיחת האחריות הישראלית משלבת אזהרה לצד השני מהמשך ההסלמה, הגברת המוכנות של כוחותינו לקדם תגובה איראנית וגם משרתת פוליטית את הסטת תשומת הלב מהתדרדרות מצב הביטחון בעזה ובאיו״ש", כתב עוד ראש אמ"ן לשעבר.

"אירוע מעניין לא פחות הלילה - התרחש בביירות. האם מדובר על רחפנים איראניים שסוכלו בהמראה מאזור ביירות? אסטרטגית שני הצדדים 'מקררים' כדי לא להגיע לעימות. אבל בסופו של יום נסראללה הוא שליח איראני וייתכן שסולמאני יפעיל אותו כדי ל'סגור חשבון'", מסביר ידלין.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית