קנדה רוכשת 360 נגמ"שים בספק יחיד מרייתיאון

נגמ"ש LAV. צילום: AP

רייתיאון זכתה לעסקת עם ממשלת קנדה בהיקף של כ-3 מיליארדי דולרים עבור ייצור נגמ"שים חדשים מסוג LAV. "הממשלה הליברלית הפדרלית חשפה את התוכניות להעניק חוזה למקור יחיד עבור מאות כלי רכב משוריינים קלים ל- General Dynamics Land Systems-Canada, ובמקביל הבטיחה לחברה הלוואה של 650 מיליון דולר", כך לפי פרסום של ctvnews .

עוד חושף הפרסום כי לא ברור מה מטרת ההלוואה. אחת התזות היא על מנת לכסות על בעיות התזרים בעסקה של ערב הסעודית. עסקה שעשתה GDLS קנדה בהיקף של כ-15 מיליארדי דולרים עם הממלכה הסעודית.  ראוי לציין כי הנגמ"שים שהזמינה קנדה שונים בתצורה מאלו שהזמינה סעודיה. הפרויקט יכלול 1,650 משרות באזור לונדון וכ-8,500 ברחבי קנדה, "שיביא ודאות הן ל-GDLS והן לקהילה של לונדון", נכתב בפרסום.

אנליסט ההגנה דיוויד פרי ממכון Canadian Global Affairs אמר כי "מה שהם עשו היום היה חכם. ברור שזו הזדמנות חשובה להעביר תוכנית בצורה מהירה משמעותית ממה שתוכנן מכיוון שהפרויקט הזה לא אמור לעבור שלוש או ארבע שנים נוספות".

אישור הפרויקט בידי ממשלת טרודו הצית שיח פוליטי היות והטענה היא שהוא היה יכול לאשר את העסקה לפני חודשים, אך חיכה סמוך למועד הבחירות (אוקטובר הקרוב) על מנת להשתמש בעסקה לטובתו.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית