"השוק העסקי מתחיל לאמץ ריבוי עננים ציבוריים"

מימין: סאנג'יי מירצ'אנדני ושי נוני. צילום: עמי רוחקס דומבה

חברת קומוולט (Commvault) הצליחה בשבע השנים האחרונות לחדור לשוק הישראלי עם פלטפורמה אחודה לגיבוי וניהול מידע. "ישראל היא מקום מיוחד", מסביר המנכ"ל החדש של החברה, סאנג'יי מירצ'אנדני (Sanjay Mirchandani) בראיון לישראל דיפנס. את הסניף הישראלי הכולל גם את שווקי אפריקה מנהל שי נוני. קומוולט פיתחה פלטפורמה לניהול מידע בארגונים ויש לה כ2500 לקוחות מסביב לעולם. ביניהם גם ארגונים בישראל, כולל ביטחוניים. בין מוצרי החברה ניתן למנות את Backup and Recovery, HyperScale, Orchestrate ו-Activate. 

"אנחנו בתקופה מעניינת מאד מנקודת מבט טכנית. כCIO או CTO הייתי מסתכל על ארבע מגמות עיקריות - לקוחות מחפשים לעבור לריבוי עננים (Multi Cloud). השיח על יישומים משתנה משיחות על יעילות היישום לאיך משתמשים בו. גישות כמו DEVOPS משנות את הארגון - הכל מתנהל במקביל. המגמה הרביעית היא כלכלית, בעיקר צמצום עלויות", מסביר מירצ'אנדני. 

בסופו של דבר אומר מירצ'אנדני, הכל חוזר למידע. היכולת של הארגון להשתמש במידע. "על מנת לעבור לריבוי עננים צריך הפשטה ויכולת תזוזה בין עננים או בין תשתית פנימית לענן. אנחנו ממוקדים מאד לתת ללקוחות שלנו חופש באמצעות הפשטה של התשתית. אם ללקוח יש אורקל, SAP או יישום עצמאי, אנחנו מאפשרים לו להזיז את המידע לפי צרכיו. כל הזמן לקוחות צריכים להזיז מידע בין יישומים או בין מקומות. לקוחות רוצים גם אפשרות לנהל את המידע בצורה פשוטה. ארגון רוצה לעשות יותר עם כוח האדם הקיים", מסביר מירצ'אנדני. 

מגמת הDEVOPS משנה את הדרך בה ארגונים בונים אפליקציות. המגמה הזו קיבלה מנוף מהמעבר לענן. אפשר לעבור דרך מחזור הפיתוח במהירות ולתכלל את כל ההיבטים יחד בתהליך אחד. "אנחנו מאפשרים ללקוחות לגשת למידע בכל דרך - יש לקוחות שרוצים קופסא בארגון, יש כאלו שרוצים רשיונות לשימוש בתוכנה, יש כאלו רוצים SAAS ויש כאלו שרוצים API. כל אחד והצרכים שלו", אומר מירצ'אנדני.

חלק מהצמיחה של קומוולט קשורה להתגברות הביקוש לפתרונות אגרגציה של מידע ממגוון מקורות. אם בעבר ארגונים נטו לבצע סגמנטציה של המידע הנצבר, כיום, עקב שימוש גובר באלגוריתם מתחום הML\DL ארגונים רוצים את כל המידע שהם מייצרים במקום אחד, ופתוח ככל הניתן. כדי להפיק ממנו תובנות. המשמעות היא שארגונים נדרשים לנהל כמויות גדולות יותר של מידע. 

"אם לפני ארבע או חמש שנים ארגונים בישראל סגרו לנו את הדלת, היום חל מהפך", מסביר נוני. "ארגונים בארץ שמנהלים את המידע שלהם באמצעות מספר פתרונות רוצים נקודת כשל אחת. רוצים פשטות. לנהל הכל ממקום אחד בצורה מסודרת עם ממשק אחיד. כמויות המידע גדלו, השימוש בבינה מלאכותית גובר וזה מצריך חשיבה מחודשת על ניהול המידע הארגוני."   

ציר נוסף שבו קומוולט משקיעה הרבה כספי מו"פ הוא היכולת להשתמש במידע השמור. "כאשר ארגון שומר את המידע אנחנו מעשירים אותו בתוכן על מנת שיהיה אפשר להשתמש בו במועד עתידי. אנחנו מכניסים למערכת גם אפשרות ליישם מדיניות ארגונית לשימוש במידע (רלוונטי מאד לGDPR), כלי אבטחת מידע נוספים לאימות גישה למידע, כלי גילוי מידע (e-discovery) ועוד. כל זה בממשק אחד", אומר מירצ'אנדני. "הטמענו גם מנגנוני זיהוי שימוש במידע למנוע נזקים של כופרה. אלו פיצ'רים שעוזרים ללקוחות להתמודד עם דילמות ומשברים הקשורים למידע הארגוני." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית