שני מפציצים רוסיים יורטו באזור אלסקה

ארבעה מטוסי קרב אמריקניים וקנדיים יירטו שני מטוסי TU-95 לפני שחדרו לשטח הזיהוי של צבא ארה"ב

המפציץ הרוסי (אילוסטרציה). צילום: AP

מטוסי קרב אמריקניים וקנדיים יירטו ביום חמישי בלילה שני מפציצים רוסיים ארוכי-טווח באזור חופי אלסקה. פיקוד ההגנה המרחבי של צפון אמריקה (NORAD) דיווח כי שני מטוסי קרב חמקן אמריקניים מדגם F-22 ושני מטוסי קרב קנדיים מדגם CF-18, יירטו שני מפציצים רוסיים מדגם TU-95 BEAR לפני שחדרו לתחום הזיהוי הצבאי של אלסקה ושל קנדה, המשתרע במרחק של 200 מייל מחופה המערבי של אלסקה.

פיקוד ההגנה המרחבי מסר עוד כי זוג המפציצים הרוסיים נשארו בתחום האווירי הבינלאומי ולא חדרו לתחום האמריקני או הקנדי. רשת CNN מסרה כי תקרית אווירית זו מתרחשת בימים של מתיחות בין וושינגטון למוסקבה. הנשיא טראמפ אמנם חוזר ומצהיר על כוונתו לשפר את הקשרים עם רוסיה, אולם שתי המעצמות חלוקות בכמה נושאים כמו סיפוח קרים, התערבות בבחירות בארה"ב וחיסולו לכאורה של סרגיי סקריפל.

מומחי צבא אמריקניים מפרשים טיסות כגון זו של יום חמישי בלילה ליד אלסקה כאימון רוסי לקראת סכסוך צבאי, אם יקרה, וכן כוונה רוסית לשגר מסר של עוצמה צבאית. בשבוע שעבר זיהו צוותי NORAD שני מטוסי ביון ימיים רוסיים שטסו באותו אזור.

בחודשים שחלפו עוד התרחשו עוד כמה מקרים שבהם האשימו האמריקנים את הטייסים הרוסיים בהתנהגות מנוגדת לכללי בטיחות הטיסה ובחוסר מקצועיות. צבא רוסיה הכחיש כמובן את כל ההאשמות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית