"נבוא חשבון עם המרצחים": נמשך המצוד אחר רוצחי החייל

במסגרת הניסיון לשים יד על רוצחיו של החייל דביר שורק, שנדקר למוות סמוך ליישוב מגדל עוז, החליטו בצבא להזרים כוחות חי"ר נוספים ליו"ש. הרמטכ"ל ביקר בזירה. נתניהו: "נשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה" 

כוחות צה"ל במצוד אחר המחבלים. צילום: דובר צה"ל

בעקבות הפיגוע בו נרצח דביר שורק, בן 19 מהיישוב עפרה, הוחלט בצה"ל לתגבר כוחות ביו"ש. "בהתאם להערכת המצב", ציינו בצה"ל, "הוחלט על תגבור נוסף של כוחות חי"ר במרחב יהודה ושומרון. כוחות צה"ל, שב״כ ומשטרה פועלים וסורקים במרחב".

ההערכה במערכת הביטחון כי הפיגוע לא כלל מתווה של חטיפה, וכעת מתרכזים המאמצים של המצוד אחר המחבלים בגזרה שבין בית לחם לחברון. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי הגיע לזירת האירוע וקיבל סקירה על החקירה.  

גם ראש הממשלה הגיע לזירת הרצח ואמר: "נבוא חשבון עם המרצחים ושולחיהם. ארץ ישראל נקנית בייסורים. התשובה שלנו למרצחים היא שהם באים להרוס ואנחנו בונים. שנית ידנו תשיג אותם ונבוא איתם חשבון. אין לי ספק, גם על סמך מה ששמעתי, שנשיג את מי שביצע את הרצח הנורא הזה. אנחנו מחבקים את משפחת שורק בשעתם הקשה".

 

גופתו של דביר שורק, שהיה במסלול של לימודי ישיבה, נמצאה בשעות הבוקר סמוך ליישוב מגדל עוז. על פי הידוע, במהלך הלילה התקבל דיווח על היעדרותו, ובשעות שלאחר מכן התבצעו אחריו סריקות.

במהלך הסריקות התגלתה גופתו בצד הכביש בין אפרת למגדל עוז. בצה"ל מעריכים כי מדובר בפיגוע טרור. החייל כבר עבר שרשרת חיול אך טרם ביצע שירות בפועל, ולכן היה עליו ביגוד אזרחי.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית