מסר לארה"ב? טילי שיוט יוסבו למטוסי קרב טורקים

טילי שיוט תוצרת טורקיה, שיוצרו עבור מטוסי F-35 אותם האמריקנים לא רוצים לספק לאנקרה, יותאמו למטוס קרב ולמל"ט של צבא טורקיה

 

מטוס חיל האוויר הטורקי. צילום: AP

טורקיה מתכוונת לחמש מטוס קרב ומל"ט מתוצרתה בטילי אוויר-קרקע תוצרת טורקיה, המיועדים למטוסי חמקן F-35, שארה"ב נמנעת מלספק לאנקרה.

השר לתעשייה וטכנולוגיה בממשל הטורקי, מוסטפה וראנק, אמר באירוע באנטליה כי טילי שיוט אוויר-קרקע מדגם SOM-J, המיוצרים בטורקיה כחלק מתכנית מטוס הקרב F-35 מתאימים למטוס הקרב ולמל"ט שמייצרת התעשייה האווירית הטורקית. השר הסביר לסוכנות הידיעות הטורקית אנדולו, כי את הטילים הללו עבור מטוסי F-35 מיוצרים בטורקיה ובעוד מדינה אחת, "ואם מדינות כלשהן המפעילות מטוסי F-35 יהיו מעוניינות בטילים אלו, אין לנו שום בעיה למכור להן, אפילו אם אנחנו מחוץ לתכנית המטוס".

העיתון הטורקי  "הורייאט" דיווח כי את טילי השיוט ניתן להתאים בעיקר למל"ט הטורקי AKINCI שמייצרת חברת BAYCAR.

הדיווחים מגיעים על רקע ההודעה של טורקיה כי מערכת ההגנה הרוסית S-400, שהיא רוכשת, לא תשולב במערכת ההגנה האווירית של נאט"ו, וכי המערכת הרוסית לא תאיים על בעלות ברית. אספקת חלקי המערכת הרוסית לטורקיה כמעט הושלמה, ועד כה הוטסו לטורקיה 14 משלוחים של המערכת, במטוסי תובלה רוסיים גדולים. המשלוחים של המערכת גורמים למתח רב בין טורקיה לארה"ב.  

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית