"בית הקלפים" - מולר מתרסק בשימוע

https://youtu.be/P9CFyehNIg8

הפרק הזה בסדרה היה מביך. אנטי קליימקס לרעמי התופים בתקשורת האמריקאית.. התובע המיוחד נגרר לעדות בשערות ראשו. רמת ההיכרות שלו עם הדוח שפרסם אכן היתה נמוכה , הוא הביא איתו לעדות את ראש המטה שלו, מהלך חסר יעילות. הנבחרים הרפובליקנים הודיעו כי לא יפנו אליו שאלות. מולר היה האיש, הדמות, שאמור היה לפתור את המיסתורין של המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ואותו רצו לשמוע. 

הוא התחמק משאלות בתחומי המודיעין והסיבות לפתיחת חקירת המעורבות הרוסית, בתירוץ מנהלי כי הנושא נחקר על ידי משרד המשפטים. סירב לענות לשאלה האם קרא את "מסמכי סטיל" – פרי עטו של סוכן בריטי לשעבר , אלו שהיו העילה לפתיחת החקירה. בכמה מקרים בודדים הצליחו להפתיע אותו. הסתבר כי לא הכיר עובדות חשובות בנושא המעורבות הרוסית , כגון קשרים ענפים של גורמי מפלגה דמוקרטית עם דמויות שהוא מציין בדוח כפעילים של הממשלה הרוסית.

הוא התחמק משאלות בנושא שיבוש הליכים על ידי הנשיא בהצמדות לדו"ח, גם כאן כשל, כאשר ענה לאחד הנבחרים כי לא הרשיע את הנשיא כיוון שחוקי משרד המשפטים אינם מאפשרים להרשיע נשיא מכהן. זאת היתה אולי "הפצצה" לה חיכו הדמוקרטים. אולם הם טרם הספיקו לחגוג וכבר בתחילת הישיבה השניה חזר בו בהודעה מיוחדת והודיע כי לא הרשיע כיוון שלא היו לו מספיק הוכחות. מבחינת הדמוקרטים זה היה כשלון גדול במאמציהם למצוא סיבה להתחיל בהליכי הדחה כנגד הנשיא.

היו גם הרבה רגעים מביכים של חוסר הבנה וריכוז מצידו. לעיתים קרובות ביקש לחזור על השאלות, ברוב המקרים ענה כי הוא תומך במה שמופיע בדו"ח ובשאלות מהותיות ענה כי הוא מסרב להתיחס. דבר אחד ברור מעדותו – לא הוא הוביל את החקירה. היא הובלה על ידי תובעים משפטיים שהתמקדו בשאלות שיבוש הליכים של הנשיא. אנשי המודיעין שחקרו את החלק המודיעיני נדחקו לשוליים, אולי בגלל אובדן כיוון חקירה לאחר הדחת ראש צוות חוקרי הFBI שהתגלה כשונא מוצהר של הנשיא ושהודיע כי הוא פועל להדחתו. היה מופע מכאיב - לראות איש עם עבר והסטוריה מפוארים כמו שלו - מתרסק בשימוע.

עתה ניתן להמתין לפרקי הסיום של הסדרה. בפרק הבא יתחילו להתפרסם מימצאי הצוותים החוקרים במשרד המשפטים , אלה דנים בשאלות מודיעיניות, המידע שהביא לפתיחת החקירה, העלמת מידע, וחשיפת מערכי שיתוף פעולה עם ארגוני מודיעין זרים כדי לעקוב אחרי אזרחים אמריקאיים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית