פינוי מחנה צריפין בעיצומו

פינוי מרכז מחנה צריפין במספרים: למעלה מ-200 דונמים, כ-40 אלף מ"ר בנוי ולמעלה מ-100 אלף מ"ר תשתיות. הפינוי כולל את בית הספר למשפט, סדנא 791, מוסכי חוץ, בית הספר אורט חימוש ואת המרכז המסחרי

פינוי מחנה צריפין בעיצומו

קרדיט לדוברות משרד הביטחון

אגף התכנון בצה"ל בשיתוף עם אגף מבצעים, לוגיסטיקה ונכסים (אמון) ואגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ממשיכים בפרויקט הלאומי לפינוי מחנות צה"ל בצריפין. עד כה פונו למעלה מ-1,200 דונמים ומאות אלפי מ"ר של מבנים ותשתיות, לטובת הקמת אלפי יחידות דיור ושטחי מסחר. 
 
בשבועות האחרונים מפונה מרכז מחנה צריפין, הכולל את סמליו הגדולים שבהם עברו מאות אלפי חיילים לאורך כל שנות המדינה: מתחם המרכז המסחרי, בית הקולנוע וכן האנדרטה לזכרם של הנופלים בקרבות על מחנה סרפנד (כיום צריפין). המבנים ההיסטוריים הוכרזו כמבנים לשימור. הם ישמרו בתצורתם המקורית ויהוו חלק בלתי נפרד משכונת המגורים שתוקם בעתיד על שטח המחנה המתפנה. 
 
אבי מערבי, ראש חטיבת שיווק ופינוי מחנות באגף אמון: "בסיס צריפין חולש על כ-3,200 דונמים וזהו המחנה הגדול ביותר שמשרד הביטחון פינה מאז קום המדינה. על שטחי המחנה ששוחררו כבר נבנות שכונות מגורים חדשות. בשנים הקרובות נפנה עוד אלפי דונמים לטובת פיתוח עירוני וכלכלי".
 
רס״ן גלית יוסף, רמ״ד העתקת מחנות: ״מחנה צריפין הינו הבסיס הגדול והמשמעותי ביותר בפינוי מחנות הסכם שוה״ם. מדובר בפינוי מורכב ומאתגר, אשר מבוצע תוך שמירה על המשך תפקודם של יתר היחידות במחנה. מחנה צריפין בכלל, והמרכז המסחרי בפרט, מהווים סמל לכלל המשרתים שעברו בבסיס מאז הקמת המדינה וכיבוש הבסיס הבריטי ששכן שם בעבר. אין חייל ששירת בבסיס ולא אכל בפלאפל או בפיצה, וביקר בבית הקלנוע.
 
"זהו רגע היסטורי בעל רגשות מעורבים, שכן מצד אחד, מסמל פרידה ממקום אליו כונסו כלל חיילי צה״ל בראשית הדרך, אך מצד שני זוהי הכרה כי זהו המהלך הנכון לשיפור התשתיות למען החיילים והתייעלות בהיבטי ארגון, תקינה וחיזוק הפריפריה באותה נשימה".
 
סא"ל גילנת קריף, ראש ענף ניהול פרויקטים באגף ההנדסה והבינוי: "מדובר במבצע לוגיסטי שבו לוקחים חלק מספר רב של קבלנים. הוא כולל מאות רבות של מבנים ועשרות קילומטרים של כבישים ותשתיות מים וחשמל. אנחנו שמים דגש מיוחד בעבודה על ההיסטוריה והמורשת של מחנה צריפין, על מנת להבטיח שסמליו ישומרו לטובת הדורות הבאים".
 
פינוי מרכז מחנה צריפין במספרים: למעלה מ-200 דונמים, כ-40 אלף מ"ר בנוי ולמעלה מ-100 אלף מ"ר תשתיות. הפינוי כולל את בית הספר למשפט, סדנא 791, מוסכי חוץ, בית הספר אורט חימוש ואת המרכז המסחרי.

אולי יעניין אותך גם