האם קימור כדור הארץ מסייע לתקיפות בסוריה?

מומחה צבא רוסי טוען כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תוקפים מטרות בסוריה כשהם חסינים מפני טילי S-300 בגלל תופעת קימור כדור הארץ

מערכת S-300 בבסיס חמיימים בסוריה. (Photo by Mil.ru, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45683228)

מומחה רוסי מסביר מדוע מטוסי חיל האוויר הישראלי תוקפים בסוריה ואינם נפגעים ממערכת הגנ"א הרוסית S-300 שנמסרה לסורים: המבנה הקמור של כדור הארץ, העובדה שהטילים פרוסים על הר גבוה ואימון עלוב של הצוותים הסוריים – אלו הסיבות לכך שהמטוסים הישראליים מוגנים מפני מערכת S-300.

המומחה הצבאי הרוסי אלכסיי ליאונקוב אמר ל-REPORTER ול-WORLD DEFENSE כי "לרוע המזל הוצבו טילי S-300 באזור הררי. אנטנות המכ"ם של הסוללות אינן יכולות 'לראות' כלפי מטה. מפני הקרקע ועד גובה של חמישה עד עשרה מטרים האנטנות 'אינן רואות'. כאשר מציבים את האנטנות על הר, יש להוסיף לחמישה-עשרה מטרים הללו גם את גובה ההר, וכך נוצר מעין חרוט, קונוס, אזור שבתוכו מערכת המכ"ם של הסוללה למעשה עיוורת. מטוסי חיל האוויר הישראלי יכולים לטוס בהסתר בגובה נמוך תוך ניצול התופעה של קימור כדור הארץ ולשגר טילי אוויר-קרקע כשהם מוגנים מפני פגיעת טילי S-300". המומחה הרוסי הוסיף כי סיבה נוספת לכישלון המערכת היא אימון 'עלוב' של הצוותים הסוריים.

רוסיה סיפקה לסוריה באוקטובר 2018 טילי S-300 וכן 49 יחידות מערכות נלוות, כמו מכ"ם, מערכות לאיכון מטרות, עמדות פיקוד וארבעים משגרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית