ספין אוף של אלביט: BrightWay Vision מגייסת 25 מליון

בוצי ממשיך במסורת של ספין אופים מאלביט כאשר עד היום גוייסו לפחות כ66 מליוני דולרים יחד לחברות סייברביט (30), ביוניקס (11.5) וברייטווי (25). חברת מדי גייד עשתה אקזיט

קרדיט - חיים מגיורה

חברת BrightWay Vision שצמחה מתוך אלביט מערכות ומפתחת מערכת ראייה ממותגת לרכב, מודיעה היום על הצטרפות משקיע אסטרטגי ופיננסי והשלמת סבב גיוס בסך 25 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי, Round B של החברה, ישמש להרחבת פעילות הפיתוח הטכנולוגי והעסקי במטרה להביא לייצור המוני של הטכנולוגיה. ההשקעה הינה על ידי  יצרן פנסי הרכב הגדול בעולםKOITO  יפן וקרן ההון סיכון הישראליתMagenta Venture Partners .

המערכת שפיתחה BrightWay Vision  מאפשרת ראייה בתנאי ראות לקויים: חשיכה ותנאי מזג אוויר קשים-גשם, שלג וערפל. המערכת כוללת חיישן ומקור אור המותקנים ברכב, ומאפשרים לקבל תמונה ברורה המכסה את כל הטווח עד כ-250 מטר (לעומת 50מ' בפנס רגיל). המוצר שהבשיל הן במחיר והן בביצועים, מהווה מענה לבעיה לא פתורה בתחום הרכב האוטונומי ומערכות עזר לנהג בתנאי ראות קשים. 

הטכנולוגיה תאפשר למערכות בינה מלאכותית בתחום הנהיגה האוטונומית להרחיב את יכולתן לנסיעה בתנאי ראות לקויים ותקטין משמעותית את הסיכוי לפגיעה בעצמים, הולכי רגל ובעלי חיים. בנוסף, המערכת יכולה לזהות עצמים קטנים על הדרך ללא תלות בתנאי סביבה. הפתרון מבוסס על חיישן אופטי הפורס את הטווח שלפניו למספר מקטעים ומאפשר ראיה ממוחשבת (AI) על כל מקטע בנפרד. לחברה כ- 25 משפחות פטנטים רשומים.

KOITO הינה מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק פנסי רכב וביצעה מספר רב של ניסויים בטכנולוגיה של BrightWay Vision. הניסויים הוכחו כמוצלחים והובילו להחלטה להשקיע השקעה אסטרטגית בחברה  אשר תאיץ את החדרת המוצר לשוק הרכב העולמי.

ד"ר עפר דוד, מנכ"ל BrightWay Vision, מציין: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה וההשקעה של  KOITO ו-Magenta. ההשקעה מעידה על אמון בפתרון שלנו, תאפשר לנו להרחיב את המחקר ופעילויות הפיתוח, ולהתקדם בקצב מהיר לעבר מסחור הטכנולוגיה הייחודית. התמיכה וההכוונה של KOITO  , סוללת את הדרך לחדירה לשוק בתוך שנים ספורות". 

הידהרו קונגייה, מנהל בכיר ב-KOITO Manufacturing Co., שיצטרף למועצת המנהלים של BrightWay Vision ציין: "מאמצי שיתוף הפעולה יביא את החזון האוטונומי של BrightWay Vision ללקוחות היצרנים (OEM) שלנו. הטכנולוגיה של BrightWay Vision תשולב במוצרים של KOITO על מנת להציע פתרון כולל ואמין ליצרני הרכב, בכל מזג אוויר, בכל שעות היממה. בנוסף, אנו מצפים לשותפות עם אלביט מערכות ועם משקיעים נוספים בחברה במטרה שהפתרון של BrightWay Vision ישנה את פני התעשייה". 

אורי ישראלי, שותף ומנהל ב- Magenta שיצטרף למועצת המנהלים של BrightWay Vision, מציין: "אנו שמחים לשתף פעולה עם  KOITO ולתמוך בצוות של BrightWay Vision בפיתוח הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים ביותר עבור רכבים אוטונומיים ברמות L2 עד L5. בתעשייה בה ישנם פתרונות רבים מבוססי LiDAR, RADAR וחיישנים אחרים, הפתרון של BrightWay Vision הוא שינוי מרענן בנוף, המספק פתרון למגוון רחב של תנאי כביש ונהיגה. אנו מאמינים כי הטכנולוגיה של BrightWay Vision תאפשר קפיצה ענקית קדימה בעולם הרכב האוטונומי. מעבר לכך, מדובר בהשקעה חלוצית מענק יפני, אשר מבטאת אמון בפתרון ובטכנולוגיה". 

יוסף גספר, סמנכ"ל כספים באלביט מערכות, מציין: "אנחנו מרוצים מההשקעה של KOITO וMagenta- ב- BrightWay Vision. אני מאמין שהמחויבות שלהן תאפשר לחברה להתקדם במסחור הפתרון ולצמוח במהירות בשוק".

איל לוי, סמנכ"ל הפיתוח של החברה, מציין: "עד היום בוצעו לא מעט ניסויים עם הטכנולוגיה שפותחה על ידינו, בין השאר על ידי ענקיות כמו דיימלר אשר הראו תוצאות יוצאות מן הכלל. לאור סבב הגיוס והפיתוח המואץ אליו עתידה להיכנס החברה בזמן הקרוב, יגוייסו עובדים חדשים לחברה מתחומי הנדסת התוכנה, הנדסת החומרה (דיגיטלי ואנלוגי) ואלקטרו-אופטיקה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית