נתניהו העביר 800 מליון לפרויקט ביטחוני מתמשך

חלופות אפשרויות הן המשך בניית המכשול בעזה ומיגון הכבישים בעוטף מפני נ"ט. אתמול (א') דיווח דובר צה"ל על המשך המיגון של כביש 34 מפני טילי נ"ט

נתניהו חשף כי העביר 800 מליוני ש"ח למשרד הביטחון לצורך "פרויקט ביטחוני חשוב מאין כמוהו שאסור לנו לעצור אותו". היות וזו ממשלת מעבר, מדובר כנראה בפרויקט מתמשך ולא חדש. חלופות אפשרויות הן המשך בניית המכשול בעזה ומיגון הכבישים בעוטף מפני נ"ט.

במקביל להודעת נתניהו, דובר צה"ל פרסם אתמול (א') כי החלו עבודות הנדסיות להקמת “שרוול נוף ביטחוני” במקביל לכביש 34 בעוטף עזה (יד מרדכי - נתיבות), הנועד להגן על הכביש על-ידי הסתרתו. העבודה נעשית בשיתוף קק״ל ומועצה אזורית שער הנגב ומתבצעת על-ידי כוחות ההנדסה של אוגדת עזה ופיקוד הדרום.

"הקמת “שרוול הנוף הבטחוני” נעשית במסגרת מאמץ אוגדת עזה בפיקוד הדרום, אשר מתקיים מזה מספר חודשים, כחלק מהפקת לקחים לטובת התאמת המרחב לאיומים בגזרה, ושמירה על ביטחון התושבים", נכתב בהודעה.

נזכיר כי לא מזמן הקימו חומת מגן מול קיבוץ ארז להסתיר חלק מכביש זה. המטרה היא ככל הנראה למגן את הכביש ותוואי הרכבת. כמו גם ישנה תכנית למגן חלקים של כביש 232 מצומת שער הנגב לכיוון נחל עוז (פניה מ34). 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית