מערכת הגנה תת ימית תוצרת DSIT תאבטח יחידות אספקה למאגרי הגז 'כריש' ו'תנין'

AQUASHIELD היא מערכת אבטחה תת ימית אוטונומית ואוטומטית המשמשת כסונר לגילוי צוללים ומיועדת לספק אבטחה תת ימית קבועה למתקנים קריטיים

 

צילום: חברת DSIT

מערכת ההגנה התת ימית AQUASHIELD, תוצרת החברה הישראלית DSIT די.אס. איי.טי. פתרונות, חברה בת של רפאל מערכות, נבחרה על ידי חברת אנרג'יאן להגן על יחידת האספקה והאיחסון הימית של אנרג'יאן מפני איומים תת ימיים. יחידת האספקה FPSO ממוקמת  כ-90  ק"מ מחופי ישראל ותתחבר למאגרי הגז 'כריש' ו'תנין'.

אקווהשילד היא מערכת אבטחה תת ימית אוטונומית ואוטומטית המשמשת כסונר לגילוי צוללים ומיועדת לספק אבטחה תת ימית קבועה למתקנים קריטיים לאורך החוף ובעומק הים. למערכת אלגוריתמים מתקדמים לעיבוד אותות לגילוי, לעקיבה ולסיווג אוטומטיים.

חנן מרום, סמכ"ל הפיתוח העסקי והשיווק של DSIT, אמר: "אנרג'יאן מצטרפת לרשימה הולכת וגדלה של חברות אנרגיה (נפט, גז וחשמל) שבחרו בפתרונות של DSIT להבטחת נכסיהן הימיים. עשרות מערכות נמצאות בשימוש יומיומי בחילות ים ובחברות אנרגיה בולטות באירופה ובאסיה, ומגינות על מסופי נפט, מתקני הפקה ואסדות קידוח".

נשיא ומנכ"ל החברה גדי ליבוביץ מסר כי "ההזמנה מעידה על חשש הולך וגובר מפני איומים תת ימיים כמו צוללים וכלים בלתי מאוישים, ולכן מחפשים פתרונות הגנה למתקנים קריטיים הממוקמים בעמקי הים".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית