חברות הביטוח מעלות סיכון לפרמיה למשלוחי נפט סביב עומאן ואיחוד האמירויות הערביות

בעקבות האירועים מחוץ לפואג'ירה ב -12 במאי החליטו בועדת המלחמה המשותפת של חברות הביטוח לעדכן את האזורים הצפויים לסיכון גבוה בעת משלוחים ימיים

bigstockphoto

חברות ביטוח ימיות עדכנו אזורים מורחבים במזרח התיכון, שבהם ניתן להוסיף פרמיות של סיכון מלחמה כאשר כלי שיט עברו את האזור, לאחר שהגיע מידע נוסף על "מעשי החבלה" בארבעה מיכליות מחוץ לפואג'ירה ב -12 במאי. חברי ועדת המלחמה המשותפת קיבלו את ההחלטה לאחר פגישה בלונדון ב-16 במאי כדי להעריך אם לעדכן את רשימת המדינות באזורים שבהם קיים סיכון מיידי למלחמה, תקיפות, טרור וסיכונים קשורים. "קיבלנו דוח מיועצי הביטחון שלנו (הרמיניוס) שהעריך את המצב הכללי כסיכון מוגבר משמעותית", אמר ניל רוברטס, ראש החיתום הימי, לאתר של לויד.

"בשינויים הראשונים לתחומים הרשומים מאז יוני, הוועדה הוסיפה את עומאן ואת המים הסמוכים, כולל מפרץ עומאן, ואיחוד האמירויות הערביות. היא גם תיקנה אזורים בסעודיה כדי לכלול גם את המפרץ ואת חופי הים האדום", כותבים בדיווח של lloydslist.maritimeintelligence.

הוועדה החליטה תחילה לדחות את החלטתה ולהיכנס שוב ביום שני, כאשר היו פרטים מועטים על הפיגוע, איך זה קרה ומידת הנזק לכלי השיט. אבל הוועדה החליטה לאחר פרסום הדו"ח הביטחוני ביום שישי האחרון "כי יש סיבה מספקת לפעול, ולא לחכות עד יום שני כפי שציפו במקור", הוסיף רוברטס.

בעלי ספינות וסוחרי נפט שואלים לגבי סיכונים ביטחוניים ימיים רחבים יותר במיצרי הורמוז הסמוכים או המפרץ של פוג'ירה, כמתח בין איראן לארה"ב המתרחבת במזרח התיכון. חלקים מהמזרח התיכון כבר כפופים לפרמיות סיכון מלחמה, על פי אתר האינטרנט של הוועדה, עם איראן, מסופי נפט של עיראק, וחלקים מסעודיה כבר רשומים באזורים אלו. הוועדה עדכנה לאחרונה את האזורים הללו ביוני 2018.

השטחים החדשים ייכנסו לתוקף שבעה ימים מיום 16 במאי, כלומר הבעלים חייבים אז להודיע לחתמים על כל כלי שנכנס לאזור. "זה נותן למבטחים את ההזדמנות לשאול על הנסיבות של המסע, כך שהם יכולים להחליט אם או לא לשנות תנאים," אמר רוברטס. "המצב נשאר לא ברור אבל יישמר תחת ביקורת." (רשימת השטחים)

על פי דיווחים, בעלי המניות בחברות ספנות בוחנים את הסדרי הביטחון של פוג'ירה ומצרי הורמוז, בהם עוברות ביום 16.8 מיליון חביות. כ -30 עד 40 מכליות נפט גדולות מאוד נושאות מטען גולמי בשווי של יותר מ -140 מיליון דולר כל 10 ימים בנתיבים אלו, ומדגישות את חשיבותו של נתיב המים לשינוע אנרגיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית