דוח חדש טוען: איראן עלולה להעביר טילים בליסטיים למיליציות שיעיות בעיראק

צילום: AP

איראן עלולה לנסות להציב טילים בליסטיים אצל מיליציות שיעיות פרו-איראניות בעיראק. הדבר מעורר דאגה במודיעין הישראלי, בארה"ב ובעיראק, ויש הסבורים כי אם ארה"ב לא תפעל לסיכול מזימה זו, ישראל תעשה כן, כך טוען דוח חדש שפורסם.

דוח של המכון למדיניות מזרח תיכונית בוושינגטון (WINEP) המתפרסם באתר החדשות הרוסי ספוטניק ניוז, טוען כי המיליציה השיעית בעיראק, חיזבאללה אל-נוג'בה, עלולה להיות זו שתקלוט טילים בליסטים איראניים לטווח קצר העלולים לפגוע בישראל, בסעודיה, בכוחות כורדיים ואפילו בכוחות צבא אמריקניים.

בישראל, בארה"ב ובעיראק מודאגים מהאפשרות שאיראן תעביר בחשאי רקטות ארטילריה לטווח ארוך למיליציות פרו-איראניות בעיראק, וזה כולל ארגוניים כמו כתאייב חיזבאללה, חרקאת חיזבאללה אל-נוג'בה וארגון באדר.

את הדוח חיברו אסף אוריון, המוגדר כקצין בכיר לשעבר בצה"ל, והאנליסט מייקל נייטס. הם מוסיפים וכותבים כי המיליציות הללו מבוססות היטב בכמה מחנות ברחבי עיראק, הן פיתחו ערוצי תקשורת טובים עם האיראנים ומסוגלות לקלוט אמצעי לחימה ללא אישור של ממשלת בגדד או אף ללא ידיעתה. רקטות ארטילריה כבכר נכנסו לעיראק כשהן מוסתרות במכלי מים או נפט, כפי שנעשה עם החות'ים בתימן.

ספוטניק ניוז מגדיר את המכון למדיניות המזרח התיכון בוושינגטון מוסד פרו-ישראלי מובהק, ומזכיר כי פרופסור  ראשיד חלידי, אמריקני פלסטיני שהוא מנהל המכון למזרח התיכון באוניברסיטת קולומביה, אמר בעבר כי "מכון WINEP בוושינגטון וצוות טנק המוחות שלו הם  האויב  המר ביותר של הערבים ושל המוסלמים ומכשיר התעמולה החשוב ביותר של הציוניים בארה"ב".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית